3410
Sök

Kylarvatten försvinner

52 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Hejsan. Har ett litet problem med min 745. Kylarvattner försvinner ur den och det droppar inget under om den, det läcker ingenting om slangar,kylarns mm. Däremot när man startar den när den stått en stund brukar den gå på 3cylindrar och ryka lite. (kommit nu i vinter, man kan luras av kylan ute med) Sen hoppat igång på alla 4 cylindrar. Kan topplockspackningen vara trasig på ngt ställe så den tar in vatten i en cylinder? Den har blivigt lite tröttare nu det sista.

1 697 Inlägg
14 januari 2010
Om man är lite van kan man känna det på lukten på avgaserna. (om han drar vatten alltså) (stoppa inte näsan i avgasröret bara)

52 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
okej, ah det kan nog inte jag avgöra tongue
Juvakka skrev:
Om man är lite van kan man känna det på lukten på avgaserna. (om han drar vatten alltså) (stoppa inte näsan i avgasröret bara)

1 697 Inlägg
14 januari 2010
Karninger90 skrev:
Hejsan. Har ett litet problem med min 745. Kylarvattner försvinner ur den och det droppar inget under om den, det läcker ingenting om slangar,kylarns mm. Däremot när man startar den när den stått en stund brukar den gå på 3cylindrar och ryka lite. (kommit nu i vinter, man kan luras av kylan ute med) Sen hoppat igång på alla 4 cylindrar. Kan topplockspackningen vara trasig på ngt ställe så den tar in vatten i en cylinder? Den har blivigt lite tröttare nu det sista.

Låter väl som det mycket väl kan vara så. Om den drar vatten så kan avgaserna lukta lite sött. Du kan testa genom att hålla handen vid avgasrörets slut en stund när den går. Lukta sedan på handen.

123 Inlägg
15 januari 2010
Karninger90 skrev:
okej, ah det kan nog inte jag avgöra tongue
Juvakka skrev:

de kan även ryka väldigt vitt från bilen beroende på hur mycket de försvinner. du kan även prova att ta ur tändstiften å kolla vilket som är blankast. är 1 stift jävligt fint å nästan vitt mot dom andra som är bruna å lite svarta så är de topplockspackning.

20 Inlägg
15 januari 2010
Karninger90 skrev:

Låter som topplockspackning eller vind topp om den kokat nån gång?
Hade samma problem på en 745:a för ett par år sen, men på den rann det vatten ur avgassysemet så det var lätt att hitta felet! Men det låter precis som dom symptomen jag hade, så ny packning å kanske plana toppen 1mm, inget måste, men då vet man att det sluter tätt runt alla kanaler!

52 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
Den har kokat en gång för mig bara sådär. Och den har börjat läcka avgaser framme runt grenröret och sånt nu :S Får helt enkelt ta bort toppen och byta packning och riktplana toppen. Tack för allt
850_T5R skrev:
Karninger90 skrev:

Låter som topplockspackning eller vind topp om den kokat nån gång?
Hade samma problem på en 745:a för ett par år sen, men på den rann det vatten ur avgassysemet så det var lätt att hitta felet! Men det låter precis som dom symptomen jag hade, så ny packning å kanske plana toppen 1mm, inget måste, men då vet man att det sluter tätt runt alla kanaler!

Sök