3683
Sök

Handbroms volvo 740?

Timmerman
114 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
Lät mekonomen byta handbromsen, backar och båda vajrar... men vid fullt åtdraget händer det fortfarande inte mycket? hörde rykten om att man kan/ska "slita" in den... stämmer det eller är det ba SPÄNNA under mittkonsollen där?

1 749 Inlägg
8 januari 2010
Har du haft in den på en verkstad och de har bytt grjerna så ska de se till att du har handbroms!
Tänk om du hämtar bilen, tror att det funkar, parkerar i nerförsbacke och drar åt handbromsen, lämnar bilen.
Bilen börjar rulla när du stigit ur, trots att handbromsen är idragen och rullar över ett led med dagisbarn som är på utflykt.
Nä, verkstaden ska inte lämna ifrån sig bilen utan broms, annars måste de berätta för dig att de inte klarade av att fixa till handbromsen.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Timmerman
114 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
så då får man göra återbesök alltså?

Flickspanare
728 Inlägg
8 januari 2010
Om du inte har möjlighet att lämna tillbaka den så är det enkelt att göra sj, plocka loss allt igen och slipa in spåren i skivan samt slitytan på beläggen. 740 handbromsar är ju kända för att ta dåligt men slipar man in grejerna riktigt så får man dom att ta riktigt bra faktiskt.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

huh?
10 427 Inlägg
8 januari 2010
Du ska ju princip ha full verkan efter några steg på spaken.
Om de av någon anledning har missat att spänna vajern bakom
spaken så bör de eller du göra det. Behövs i typ en skruvmejsel
och sen två fingrar för att spänna vajern tills fullgod bromsverkan uppnås smile

1 758 Inlägg
8 januari 2010
Antagligen en baggis att fixa själv, som flera sagt är det ju antagligen bara att spänna!
MEN om du lämnat iväg bilen till verkstad för att få den fixad, då ska du ju ha vad du har betalat för!
Jag hade åkt tillbaks och klagat - du har ju ändå betalat för att de ska göra jobbet!

38 Inlägg
11 januari 2010
Lätt att fixa, men de är helt klart att verkstan ska göra de åt dig!
Inget snack om saken om man frågar mig.

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
11 januari 2010
Kan också vara fästet på bakaxeln som ger med sig.

MVH. Alex

664 Inlägg
11 januari 2010
alexbenhard skrev:
Kan också vara fästet på bakaxeln som ger med sig.

MVH. Alex

Jepp, och vet du inte vars det sitter, så sitter det lite till vänster, på bakaxeln. Sprinten som sitter där brukar gå sönder, titta där, har den släppt så sätt dit en ny smile.

Om du står bakom bilen så är den till vänster.

238 Inlägg
19 januari 2010
kolla de föregående sa, finns att köpa en grej som man kan laga de, 70 spänn på biltema cool min låser på TORR asfalt lätt, så de går allt att få till de tongue ändå har jag biltema grejer smile

huh?
10 427 Inlägg
19 januari 2010
Volvohandlarna (iaf en tongue) säljer också den där rep-satsen för fästet på bakaxeln.
Säkert samma grejer men högre pris wink Är i princip en avgasklämma med fäste för
en saxpinne. cool

Sök