740 Turbo = Roligare bil, mer hästar, manuell låda osv. En bättre och roligare bil, men svårt att få tag i en vettig nuförtiden. De flesta är sönderskruvade och sönderkörda. Lite dyrare än en 760 också. Helst ska du få tag på en -88 och uppåt, med B230FT (den nyare och bättre motorn).
760= En riktig glidare. 6:an låter gott och är helskön att köra enligt mig. Men va beredd att bli kompis med bensinmackarna för där får du stå en del. Törstig är den och går helt enkelt inte att komma under litern med den motorn. Komforten är bättre än 740. Ska du ha en 760 ska du ha en -88a minst. För då kom en massa nyheter på bilen, bla multilink-bakaxel som givetvis förhöjer komforten. Motorn du ska ha är B280F (katalysatorn). Har man bara råd att tanka och hittar en bil som är riktig i motorn är 760 en ganska prisvärd bil som man åker gott i.
Men som turboforsen, försök hitta en 760 Turbo, då får du de bästa av två världar.