3410
Sök

Sport flow avgas system ifrån bsr?

2 600 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
hej då mitt orginala halvsats system har rostat sönder så fundera jag på ett bsr sport system halvsats 2,5 tums undra lite i fall nån har det som kan berätta lite om vad ni tycker om det. svårt att sätta ditt? hur blir ljudet blir det nån skillnad? kommer man känna nån skillnad på efekten om man har ett steg 1 chip dum fråga kankse men kan inte så mycket om det. några andra tips ? har även kollat på jt men dom är lite dyrare kanske är bättre kvalite på deras grejer.

ska sitta på min saab 9-5 2,0t ifrån 98

gör som jag kör gubba racer=)

mästarenen o_O
92 Inlägg
21 januari 2010
Man hör inte så mycket skillnad på 2.5" catback från BSR. (Vilket är ett SIMONS-system)
Lite dovare vid fullgas.

Någon nämvärd effektökning blir det inte, möjligtvis att det blir liten placebo effekt iom. det dovare ljudet.

Kolla på min sida så ser du JTs 3" catback. Håller löjligt fin finish och är troligtvis värd dom extra kronorna som JT kostar
Senast redigerat av m0s (21 januari 2010)

2 600 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
okej hur är jt i ljudet är det så dom inte klagar på besikningen ?

mästarenen o_O
92 Inlägg
21 januari 2010
klimpan skrev:

Har inte satt på mitt 3" system ännu.
Om dom klagar eller inte beror ju helt på besiktningspersonen. Men då jag kör med 2 dämpare så ska det inte låta överdrivet på tomgång/låga varv.

Turbomotorer har ju fördelen att vara relativt tysta vid låga varv och sen låta helvetet bryta loss när turbon kickar i.

2 600 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
m0s skrev:
klimpan skrev:

Har inte satt på mitt 3" system ännu.
Om dom klagar eller inte beror ju helt på besiktningspersonen. Men då jag kör med 2 dämpare så ska det inte låta överdrivet på tomgång/låga varv.

Turbomotorer har ju fördelen att vara relativt tysta vid låga varv och sen låta helvetet bryta loss när turbon kickar i.

ok ja det förstårs.

Sök