TBOC_Razor skrev:
Kan det inte vara så illa att du måste bort med stötisen för att komma åt alla skruvar som håller lyktan ??
Är ju många bilar som har det så idag (tyvär).
Yepp. Det verkar så. Jag skrev nyss i ett annat forum om detta. Jag hittade bultarna och allt men troligen måste stötfångaren av.
Såg nu att justermotorn i vänster strålkastare skulle sättas i "i samspel" med reflektorn - då blev plötsligt reflektorn stabil igen. Men den följer ändå inte med när jag styr ljusregleringen från kupén. Rör sig inte upp och inte ned...
Strålkastaren på höger: justerskruven i småsmulor... Kostar 170:- på Volvo. Nytt plastpiss för nästan 200:-!
Och sen ska man väl ha av hela strålkastaren för att byta justerskruven... Tänk om det även är fel på reflektorn/strålkastaren!
Såg att Biltema har nya strålkastare till min bil för 995:-/st. Lockande, mycket lockande.
När man ändå ska obducera hela bilen kan man lika gärna lägga in nytt som man vet är i sin ordning istället för att lappa och laga gammalt skit som kanske håller i en månad (eller för evigt)...
Jag är förvirrad. Vet inte riktigt vad jag ska göra just nu.
Höger strålkastare pekar fortfarande ner i backen - ej justerbar. Justermotorerna surrar men jag vet inte om de greppar tar i vad de ska inne hos reflektorn.
Blir snart galen på det här. DILEMMA!
Köper jag justerskruvar för 340:- kanske det är något mer som ska ordnas - eventuellt ny reflektor - kostade närmare 700:-/st på Volvo. Fan, man är ju ändå uppe i pris för nya från Biltema!
Nästa dilemma: köper man nya strålkastare kanske man snart inser att det är fel på justermotorerna så behöver byta dem också. (Fast det är väl större chans att hitta något på skroten)
Ni får gärna hjälpa mig att brainstorma lite. Vad är mest värt? Försöka lappa ihop detta och spara ett par hundra eller helt enkelt byta allt som kan bytas, kommer att kosta 2000:- och då ingår ju justerskruvarna med strålkastarna.
Jösses, jag känner mig så förvirrad i nuläget!