3386
Sök

Skarva servorör på Saab og9-3? hur?

371 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
#1
Jo, det är så att jag och en polare gjorde något som visat sig vara ett vanligt misstag. När vi skulle bogsera hans og9-3 så lyckades vi med konsten att fästa linan i servoröret så nu är det trasigt.

Skulle det fungera att skarva skiten med hydralslang eller något liknande? Jobbigt att plocka bort hela skiten och byta hmm

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

888 Inlägg
30 december 2009
#2
Lycka till med att få tag i ett nytt... restat på saab sen mer än ett år tillbaks.

689 Inlägg
30 december 2009
#3
Åk till hydroscan och be dom pressa en ny slang, kostar runt 600kr


371 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
#4
HenkeTIC skrev:
Lycka till med att få tag i ett nytt... restat på saab sen mer än ett år tillbaks.

Det är ytterligare ett problem utöver monteringsbiten hmm

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

888 Inlägg
30 december 2009
#5
Klämringskopplingar och kopparrör kan funka.
Senast redigerat av HenkeTIC (30 december 2009)

371 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
#6
Bagarn skrev:
Åk till hydroscan och be dom pressa en ny slang, kostar runt 600kr

Det innebär att vi måste plocka bort röret ändå? tongue

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

689 Inlägg
30 december 2009
#7
NiV3Rt skrev:
Bagarn skrev:
Åk till hydroscan och be dom pressa en ny slang, kostar runt 600kr

Det innebär att vi måste plocka bort röret ändå? tongue

Mja jo men de går blixtsnabbt att riva och dom pressar ju när du väntar


371 Inlägg
30 december 2009
Trådstartare
#8
HenkeTIC skrev:
Klämringskopplingar och kopparrör kan funka.

Hm, där sa du något smile

Bagarn skrev:
NiV3Rt skrev:
Bagarn skrev:
Åk till hydroscan och be dom pressa en ny slang, kostar runt 600kr

Det innebär att vi måste plocka bort röret ändå? tongue

Mja jo men de går blixtsnabbt att riva och dom pressar ju när du väntar

Det är nog det bästa alternativet då såvida klämringskopplingar inte går att få pålitligt.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

4 Inlägg
24 januari 2010
#9
Helt otroligt att jag idag gjorde precis samma sak. Sjukt att man placerar den på det sättet.

Hur fungerar det med hydroscand? Röret är ju helt avslitet, hur ska jag kunna beskriva hur det ska se ut?

Någon som har tips/pris på vad det kan kosta att byta om jag står för delen?


446 Inlägg
25 januari 2010
#10
det är inte särskilt högt tryck i servorören så det är ingen konst att skarva och sen byta när du får tag på ett nytt eller alternativt kan sätta dit en hydraulslang ist..

en lagom grov slang och riktiga ABA-slangklämmor eller liknande fungerar, men som sagt det bör ses som en temporär lösning.

41 Inlägg
25 januari 2010
#11
Simonerlandsson skrev:
Helt otroligt att jag idag gjorde precis samma sak. Sjukt att man placerar den på det sättet.

Hur fungerar det med hydroscand? Röret är ju helt avslitet, hur ska jag kunna beskriva hur det ska se ut?

Någon som har tips/pris på vad det kan kosta att byta om jag står för delen?

Det kostar ca 350kr på hydroscand, dem fixade det åt mig i Karlskrona.

4 Inlägg
26 januari 2010
#12
Okej. Fixade de hela delen åt dig eller en mindre del? I metall eller hydral-slang? Bogserade även du i servoröret?

http://i49.tinypic.com/2dgp4cy.jpg (del1)



Sök