3843
Sök

Svetsdiffa 460

761 Inlägg
13 januari 2010
#21
Fast det lär nog inte hålla länge, med tanke på hur mycket slagg och skit det kommer vara kvar i diffen.

Men byter man olja en gång efter bara några mil så får man i alla fall ut skiten som har malts ner.

Och dessutom "inte så länge" brukar vara fullt tillräckligt på en busbil, då den inte rullar så många mil på ett år.


9 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
#22
Nu är första lådan skrot så nu vill ja verkligen ha bra beskrivning på hur man svetsar när nästa låda ska dit

1 291 Inlägg
25 januari 2010
#23
bildelar skrev:
Nu är första lådan skrot så nu vill ja verkligen ha bra beskrivning på hur man svetsar när nästa låda ska dit

Kör du folkrace varianten eller plockar du isär lådan för att komma åt att svetsa?
Det är ganska avgörande wink


761 Inlägg
9 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
#25
MattiasH skrev:
bildelar skrev:
Nu är första lådan skrot så nu vill ja verkligen ha bra beskrivning på hur man svetsar när nästa låda ska dit

Kör du folkrace varianten eller plockar du isär lådan för att komma åt att svetsa?
Det är ganska avgörande wink

gör helst på enklaste viset :p

9 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
#26
dannnej skrev:
Du körde väl inte en klassiker? ihopsvetsat kronhjul och pinjong wink

nej körde av hjulbultena efter att dom skruva upp sej så bytte nav å hela bärarmen å för att få tillbaka damasken så tog ja ur drivaxeln så oljan rann ut sen körde så länge de höll( två dagar mindre snäll körning) så inget annat än lathet genom att inte fylla på olja igen gjorde skrot av lådan

men vill gärna ha en bra beskrivning på hur man diffar den nu när de blir lådbyte

761 Inlägg
26 januari 2010
#27
Då får du nog ta bilder och lägga upp, för jag tror inte det är någon som har så mycket erfarenhet av hur en 440 låda ser ut och var man gör det ingreppet.


9 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
#28
okej. ska se om jag hinner få ett kort på lådan idag annars kommer de imorgon


Sök