3767
Sök

NEEJ! saab får nog "leva" vidare ;(

Avstängd
5 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
Alltså jag blir så ARG när de ska daltas med detta undermåliga "bilbyggare" som kallar sig för saab.

Nu då de äntligen ser ut att ha gått i graven, så ska nå florence nightingale komma och rädda företaget....

inte nog med att saab inte kan göra bilar, de skrämmer även bort kunder som tänkt köpa en volvo t.ex

om en så pass dålig bil som saab kommer från sverige så kan väl inte volvo vara nå mkt bättre? tänker nog en del...

alltså, många har varit rädda för att köpa en volvo just pga den undermåliga bilen saab också kommer från de lilla lilla landet....

sad

3 354 Inlägg
26 januari 2010
om nu saab inte kan göra bilar hur skrämmer de bort potentiella köpare av volvo?
det går och gick väl hyfsat för volvo innan/under saab riskera nedläggning så
Senast redigerat av Seth (26 januari 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Avstängd
5 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
Seth skrev:
om nu saab inte kan göra bilar hur skrämmer de bort potentiella köpare av volvo?

väldigt många som inte egentligen har nån koll på sverige antar det. och det är ju väldigt synd att volvo ska förknippas med saab, nu bara för att de kommer från samma lilla land.

om nu ändå saab hade kunnat göra medelmåttiga bilar, men de har ju varit ett förlustbolag i 25 år , och de är klart att de påverkar volvo också.
Senast redigerat av aronL (26 januari 2010)

Chaufför
418 Inlägg
26 januari 2010
Du va en bitter jäkel. Va glad för alla i din hemstad som får chansen o behålla jobbet.

Kör Scania!!

24 Inlägg
26 januari 2010
Se det så att det rädda många jobb! Många familjer som slapp olika knepiga situationer! Det som är Svenskt och som även är populärt i många andra länder ska vi väl inte se ner på ? mad herregud se det positivt ist! Om man tänker som dig kommer många saker försvinna från Sverige.

21 Inlägg
26 januari 2010
säger bara : http://i50.tinypic.com/e66ptd.jpg sen kan ju den där robert colin gå bakom ladugårn
Senast redigerat av Tegrapro (26 januari 2010)

213 Inlägg
26 januari 2010
aronL skrev:
Alltså jag blir så ARG när de ska daltas med detta undermåliga "bilbyggare" som kallar sig för saab.

Nu då de äntligen ser ut att ha gått i graven, så ska nå florence nightingale komma och rädda företaget....

inte nog med att saab inte kan göra bilar, de skrämmer även bort kunder som tänkt köpa en volvo t.ex

om en så pass dålig bil som saab kommer från sverige så kan väl inte volvo vara nå mkt bättre? tänker nog en del...

alltså, många har varit rädda för att köpa en volvo just pga den undermåliga bilen saab också kommer från de lilla lilla landet....

sad

Är du helt dum i huvudet ??

820 Inlägg
26 januari 2010
Snälla lås tråden inann den spårar ur.. vilket lär hända inom 10 minuter..

Till trådskaparen, jag är en Volvo-människa, men jag känner för Saab ändå eftersom dom är svenska, sen att jag inte gillar designen på bilarna är väl en sak, men dom gör bra bilar inget snack om saken.. Du kommer förmodligen från flashback och vill bara se vad som händer när nån startar en sånhär tråd.

Om man säger

Avstängd
5 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
st220hgv skrev:
Du va en bitter jäkel. Va glad för alla i din hemstad som får chansen o behålla jobbet.

glad gör att ett kasst märke får fortsätta skämma ut min hemstad? staden är ju fasiken förpestad med folk som vägrar inse sanningen.

så fort jag pluggat klart så drar jag, pallar inte stå ut me att leva med folk som konstant lever med huvudet nere i sanden tongue

Avstängd
5 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
Tegrapro skrev:
säger bara : http://i50.tinypic.com/e66ptd.jpg sen kan ju den där robert colin gå bakom ladugårn

han är realist, hoppas GM backar och väljer att lägga ner ist.

vore bäst för alla

Är du helt dum i huvudet ??

du vill ha kvar saab för de är "svenskt"?

kan inte förstå någon annan anledning.
företaget är ju varken lönsamt eller gör bra bilar så vad är du rädd om?

jobben?
bättre de får besked ikväll om att söka nytt jobb, än att tvingas leva i ovisshet i nån månad till för att sedan ändå söka sig till arbetsförmedlingen....
Senast redigerat av aronL (26 januari 2010)

Chaufför
418 Inlägg
26 januari 2010
aronL skrev:
st220hgv skrev:

glad gör att ett kasst märke får fortsätta skämma ut min hemstad? staden är ju fasiken förpestad med folk som vägrar inse sanningen.

så fort jag pluggat klart så drar jag, pallar inte stå ut me att leva med folk som konstant lever med huvudet nere i sanden tongue

Jag tror inte trollhätteborna blir ledsna.

Kör Scania!!

820 Inlägg
26 januari 2010
aronL skrev:
st220hgv skrev:

Men herregud... Vart ska du dra då undrar jag? Till en jordkällare och ångra att gud satte dig i trollhättan med den omöjliga uppgiften att frälsa folket från Saab?

Ibland undrar man vad folk får sina idéer ifrån.....

Om man säger

558 Inlägg
26 januari 2010
haha du lär ju va helt efterbliven!smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 januari 2010
Skärpning, det finns redan en tråd om Saab-affären, använd den.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök