Eftersom X-drive är fyrhjulsdrift för Bmw, så ja. Men utan att hävda att X6 är en terrängbil eller praktisk någonstans (missförstå mig inte, jag hade mer än gärna kunnat tänka mig en) så vet jag av erfarenhet att en sådan gräsbacke eller snötäckt backe inte är några problem för mig i en RWD Bmw, så jag känner mig rätt säker på att jag tagit mig upp med även en X6, Porsche Cayenne och liknande "asfalts-SUVar".
Jag kan tom bekräfta att en annan bil som anses värdelös offroad, Lexus hybridjeep, utan problem tar sig upp för en betydligt brantare, istäckt, backe än den Jeremy gav sig på. Till och med varje dag, då denna ligger på väg till huset.
Jag tvivlar starkt på att X6 är värre i terräng än en Lexus som enbart driver på alla fyra så länge batteriet orkar driva elmotorn bak, vilket inte är någon längre stund om man pressar den. För övrigt kan både Lexus och en rwd Bmw stanna i denna backe och starta igen utan problem.
Top gear är mer underhållning än fakta, och varken Audi quattro eller Bmw X-drive sitter på några bilar som kan klassas som "riktiga terrängbilar".
Sedan har jag aldrig heller tyckt att Audi har "överlägsen fyrhjulsdrift", allt quattro gör är att få grymt understyrda bilar att bli lite mer normalt understyrda. Samtidigt som det ger lite bättre stabilitet på vinterväg och något bättre framkomlighet, men samtidigt högre förbrukning. Som all fyrhjulsdrift, vad gör Quattro så bra?