3078
Sök

Problem med bmw e34 tacksam för hjälp

75 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
Hejsan jag har en bmw e34 och jag har lite problem med den. vinrutetorkarna fungerar inte och rutorna fram fungerar inte(elektronisk) centrallåset fungerar inte. jag har försökt fixa dom ett tagmen går inte la in den på felsökning idag men dom sa vi hittar inte fel på den. motorerna till dom fungerar men den får ingen el. inget av dom fungerar. som ni vet så måste jag fixa det snabbt för ovädret tongue . jag har kollat säkringar o många andra grejer men hittar inte felet.om ni har haft samma problem och har lösningen så är jag tacksam för svar på den här tråden smile

1 798 Inlägg
28 januari 2010
Kan med stor sannolikhet vara boxarna som sitter under baksätet finns två svarta plast boxar där som bland annat styr-torkare+el hissar

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Egenföretagare
999 Inlägg
28 januari 2010
Grund modulen (General Module) styr dessa
Senast redigerat av weeeman (28 januari 2010)

2 845 Inlägg
28 januari 2010
Har haft liknande problem med min E 34, För mig var felet enkelt men svårt att finna.

Under baksätet på höger sida är det en del kablar, längst ner på golvet sitter det ett svart plastskydd som du kan sprätta upp, inuti den är en strömkabel skarvad (ganska så grov, ca 10-12 mm omkrets), där hade det ergat för min del. Värt att kolla kanske.

Sök