3400
Sök

Slutsteget blinkar protection

low_and_loud
28 januari 2010
Trådstartare
har ett 2 dagar gammalt jbl 1400-e monosteg igår funkade det kanon sen i morse då hade helt plötsligt bara lagt av. provat med att lossa lågnivå samt högtalkabel hjälper ej! alla säkringar är hela kan det bero på kyla ch fukt? någon som vet vad fasen som har hänt?

low_and_loud
28 januari 2010
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Dålig jord?

kan ju vara så att det glappar ijorden då om det har skakat loss av vibrationer,vägläget är ju överjävla dåligt nu o fuktig o kallt så jag får kolla det

7 275 Inlägg
28 januari 2010
Åh herregud...
När ska folk lära sig?!
Alla kablar ska sitta FAST. Riktigt jävla hårt dessutom!

Risken finns att du har bränt steget nu om din jord var så dålig att den kunde lossna.

41 Inlägg
28 januari 2010
Givetvis kan det helt enkelt vara så att du fått ett måndagsexemplar också. Det händer...
Kolla så ström och jord sitter ordentligt, om du kopplat bort lågnivå, remote och högtalare så endast strömmen till steget är kopplad, bygla då mellan remote och plus. Startar steget då så kan du felsöka vidare. Startar det inte så är det bara att försöka få det på garantin.
Men som redan sagts, ett vanligt fel är att man slarvat med installationen och t.ex. tappat jordpunkten. Detta klassas då som felaktig installation och du förbrukar din garanti om så är fallet.

4 693 Inlägg
28 januari 2010
project_black_v70N skrev:
har ett 2 dagar gammalt jbl 1400-e monosteg igår funkade det kanon sen i morse då hade helt plötsligt bara lagt av. provat med att lossa lågnivå samt högtalkabel hjälper ej! alla säkringar är hela kan det bero på kyla ch fukt? någon som vet vad fasen som har hänt?

Hur bra spelade det igår då? Tänkte om du var nöjd med steget? Annars skickar du tillbaka det och säger att du vill ha något annat.

Booyakasha!

low_and_loud
28 januari 2010
Trådstartare
Brains skrev:
Åh herregud...
När ska folk lära sig?!
Alla kablar ska sitta FAST. Riktigt jävla hårt dessutom!

Risken finns att du har bränt steget nu om din jord var så dålig att den kunde lossna.

behöver inte nedvärderande pikar från bror duktig har du inget vettigare att säga så håll dig borta från min tråd! ps jorden sitter fast!!!!!

low_and_loud
28 januari 2010
Trådstartare
Bjurran skrev:
Givetvis kan det helt enkelt vara så att du fått ett måndagsexemplar också. Det händer...
Kolla så ström och jord sitter ordentligt, om du kopplat bort lågnivå, remote och högtalare så endast strömmen till steget är kopplad, bygla då mellan remote och plus. Startar steget då så kan du felsöka vidare. Startar det inte så är det bara att försöka få det på garantin.
Men som redan sagts, ett vanligt fel är att man slarvat med installationen och t.ex. tappat jordpunkten. Detta klassas då som felaktig installation och du förbrukar din garanti om så är fallet.

grejen är det att jag hade två infinity steg inkopplade förut och det fungerade utan problem och har då inte rört den jordpunkten sen dess. dessutom fungerade det igår kväll när jag parkerat på kvällen. sen i morse så funkade det inte är ju knappast jag som har haft sönder det.

16 197 Inlägg
28 januari 2010
inga bilstereoprylar mår bra av vinter väder.  typ 15 minus  å sen spelas som fan..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

low_and_loud
28 januari 2010
Trådstartare
Softis skrev:

Hur bra spelade det igår då? Tänkte om du var nöjd med steget? Annars skickar du tillbaka det och säger att du vill ha något annat.

ja får jag inte ordning på skiten ska jag fan ha ett nytt så jävla dåligt ska väl inte jbl vara.fan med infinity stegen var det då aldrig några problem. ja jag kan inte svara på hur bra det trycker på jag är väl halvdöv tror jag men dom som hört på det tyckte det spela djävul.

low_and_loud
28 januari 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
inga bilstereoprylar mår bra av vinter väder.  typ 15 minus  å sen spelas som fan..

men det fungerade ju när jag parkerade bilen och sen på morgon började det krångla direkt.har plockat in det i värmen nu för att se om det kan hjälpa.får jag bara det att funka igen så kommer jag inte sätta tillbaks det inge ide i det är jäkla vinterlandet med fukt o kyla.

16 197 Inlägg
28 januari 2010
evilaudio skrev:

men det fungerade ju när jag parkerade bilen och sen på morgon började det krångla direkt.har plockat in det i värmen nu för att se om det kan hjälpa.får jag bara det att funka igen så kommer jag inte sätta tillbaks det inge ide i det är jäkla vinterlandet med fukt o kyla.

har du otor så har du fått kondens i steget som sen frusit å då kan saker i steget pajja.

low_and_loud
28 januari 2010
Trådstartare
evilaudio skrev:
evilaudio skrev:

har du otor så har du fått kondens i steget som sen frusit å då kan saker i steget pajja.

låter som får flytta till spanien eller ställa in bilen i varmgarage under vintern.vinterbil heter lösning med då har man ju motståndrörelsen fru kärring med det kommer jag skita i !!! ha ha

16 197 Inlägg
28 januari 2010
evilaudio skrev:

låter som får flytta till spanien eller ställa in bilen i varmgarage under vintern.vinterbil heter lösning med då har man ju motståndrörelsen fru kärring med det kommer jag skita i !!! ha ha

just därför har man 5 bilar...big_smilebig_smile  de har ja.

219 Inlägg
28 januari 2010
vart har du köpt steget?

low_and_loud
28 januari 2010
Trådstartare
per-kan skrev:
vart har du köpt steget?

brc hter det

low_and_loud
28 januari 2010
Trådstartare
har rotat runt bak i bilen nu förhoppningsvis är det distrubitonsblock som jävlades,för där har jag en grov kabel som kommer från batteriet och sen delar på sig ut till stegen.grejen med det  var att den stora kabeln verkade vara lös så då har det ju glappat där. nu har jag slitit bort alla kablar och ska nu prova med feta kablar rätt in utan blocket bara en säkringshållare på pluskabeln.om jag minns rätt så har det faktiskt varit glappkontakt där förut med dom gamla stegen,måste vara fel på gängan eftersom den lossnat igen

4 693 Inlägg
28 januari 2010
har rotat runt bak i bilen nu förhoppningsvis är det distrubitonsblock som jävlades,för där har jag en grov kabel som kommer från batteriet och sen delar på sig ut till stegen.grejen med det  var att den stora kabeln verkade vara lös så då har det ju glappat där. nu har jag slitit bort alla kablar och ska nu prova med feta kablar rätt in utan blocket bara en säkringshållare på pluskabeln.om jag minns rätt så har det faktiskt varit glappkontakt där förut med dom gamla stegen,måste vara fel på gängan eftersom den lossnat igen

Du kan ju ta in steget och öppna det, kanske är fullt med vatten i det

Booyakasha!

low_and_loud
28 januari 2010
Trådstartare
Softis skrev:

Du kan ju ta in steget och öppna det, kanske är fullt med vatten i det

nej det tror jag inte det måste vara att det var glappkontakt i distrubitionsblocket kommer ihåg det nu att det faktiskt var samma sak med de gamla stegen då glappade det där oxo men nu har jag plockat veck det ska prova i morgon när det är ljust

Sök