2724
Sök

Funderingar kring böter osv för Dimljus.

52 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Fick igår natt böter för att jag körde med både dimljus och halvljus sad
Fick 500 kr böter för detta.

Är lite orolig nu eftersom att jag snart skall skaffa Student visum i USA. Skall flytta dit och studera.
Tror ni jag kommer få bekymmer när jag söker visumet då jag har en prick i registret.. Och sånt gillar inte de Amerikanska myndigheterna direkt.
Men detta är ju en ganska mild gärning?
Bör jag oroa mig?

Mvh

Got N/A?
358 Inlägg
31 januari 2010
Får man verkligen en "prick" i registret om man kör bil med dimljusen på? Tror knappast det och du behöver med all säkerhet inte vara orolig.

underordnad allfixare
696 Inlägg
31 januari 2010
det är ju som att få en prick för en parkeringsbot knappast va!

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
31 januari 2010
Bara 500kr i böter!?! Hade för mig att det var 1200-1500kr!

Hur som så sådana "överträdelser" har ingen betydelse, det var ingen "hit n run" direkt.
Det är inte tillräckligt grovt om jag säger så...

Jävel
2 018 Inlägg
31 januari 2010
När jag ringde polisen och ville se mitt "register med prickar" så sa dom att de inte användes längre?, eller det kanske bara gäller mildare trafikbrott?
För jag klantade till det litegrann i 16-17års-åldern, men det gick tydligen inte att se i några register.

You got to risk it, to get the biscuit :)

52 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Polismannen sa att "pricken" skulle sitta där i 5-10 år (han va inte riktigt säker)

Aja, 500 kr kan man leva med.. tongue

1 062 Inlägg
31 januari 2010
Det är ingen "prick".  Det du fick var en ordinär O-bot, och den kommer synas varje gång de slår en QP på din bil om du tex blir stoppad i en kontroll. (De kan då fråga om du fått böter någon gång för att kolla hur ärlig du är tex.)
En O-bot för detta är absolut ingenting som ligger dig till last om man säger, och den ligger kvar i 5år har jag fått förklarat för mig.
Det är inget du tar upp om de vill veta om du är straffad tex.

"You Go, we go!"

52 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
TLO skrev:
Det är ingen "prick".  Det du fick var en ordinär O-bot, och den kommer synas varje gång de slår en QP på din bil om du tex blir stoppad i en kontroll. (De kan då fråga om du fått böter någon gång för att kolla hur ärlig du är tex.)
En O-bot för detta är absolut ingenting som ligger dig till last om man säger, och den ligger kvar i 5år har jag fått förklarat för mig.
Det är inget du tar upp om de vill veta om du är straffad tex.

Tack så hemskt mkt :-)
Otur bara att jag hade min faders Range Rover då tongue

Tack för upplysningen! smile
Senast redigerat av canal (31 januari 2010)

Sök