2489
Sök

Mitsubishi galant gti - dör vid gaspådrag

43 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
#1
har en galant gti -89 som dör vid gaspådrag och jag undrar ju såklart varför ?

just nu sitter det ett öppet sportluftfilter på den och jag har hört att det inte ska vara så bra..
luftmängdmätaren sitter tydligen i orginalburken. Kan det vara detta som är fel ?

mvh sara
Senast redigerat av Darkspirit (29 januari 2010)

352 Inlägg
29 januari 2010
#2
LMMn mäter bara hur mycket luft som sugs in i motorn, om den krånglar så kommer bilen att sluka i sig betydligt mer bensin än vanligt.

dör bilen helt vid gaspådrag eller känns den allmänt seg? jag skulle börja med att kolla tändstiften och tändkablarna så att dom är hela

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"

43 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
#3
Biggi skrev:
LMMn mäter bara hur mycket luft som sugs in i motorn, om den krånglar så kommer bilen att sluka i sig betydligt mer bensin än vanligt.

dör bilen helt vid gaspådrag eller känns den allmänt seg? jag skulle börja med att kolla tändstiften och tändkablarna så att dom är hela

Alltså det är lite olika, är jag ute och kör och gasar på så vill den inte mer mellan 4tusen varv, ibland vid 6tusen. Hur mycket man än gasar så är det som att det tar stopp där. Lite svårt att förklara men jag hoppas du förstår ! Den är jättepigg upp till det varvet han bestämmer sig för att "stoppa" ..
Har fått för mig att det kan vara LMMn ..

170 Inlägg
30 januari 2010
#4
När gjordes en service senast på bilen

43 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
#5
jimmy_mattsson skrev:
När gjordes en service senast på bilen

Ska jag vara helt ärlig så har jag ingen aning om det. Köpte bilen i höstas och den har stått sen dess tack vare bland annat detta fel och nerslag på förra besiktningen.

214 Inlägg
31 januari 2010
#6
Kolla så att det inte kommit in fukt i fördelaren, hade problem med att min bil "klippte" vid 5000 varv efter att den stått ett tag. Annars så skulle jag också tippa på tändstift eller kablarna

43 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
#7
blixtn skrev:
Kolla så att det inte kommit in fukt i fördelaren, hade problem med att min bil "klippte" vid 5000 varv efter att den stått ett tag. Annars så skulle jag också tippa på tändstift eller kablarna

Finns det alltså ingen möjlighet att det är som jag trott , LMMn ? tongue
Jag får lyssna på er och se till att byta kablar och tändstift då smile


Sök