3343
Sök

Renault Clio dörrlås via nyckelknapp ur funktion.

2 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Hej! Min frus lilla Clio -99 använder jag till jobbet varje dag. Hennes nyckel fungerar utmärkt och det gjorde min också tills för ett tag sedan. När jag trycker på nyckelns knapp för låsning/upplåsning av dörrarna så händer ingenting. Har bytt batterier två gånger om utan resultat, den lilla röda dioden lyser på nyckeln vid knapptryckning men fasen... Har bilen / nyckeln tappat varandra, går det att koda om eller finjustera signalen på nå´t sätt? Jaja inte hela världen men ibland rätt irriterande. Tacksam för hjälp!
Senast redigerat av JonasSandared (30 januari 2010)

4 005 Inlägg
30 januari 2010
JonasSandared skrev:
Hej! Min frus lilla Clio -99 använder jag till jobbet varje dag. Hennes nyckel fungerar utmärkt och det gjorde min också tills för ett tag sedan. När jag trycker på nyckelns knapp för låsning/upplåsning av dörrarna så händer ingenting. Har bytt batterier två gånger om utan resultat, den lilla röda dioden lyser på nyckeln vid knapptryckning men fasen... Har bilen / nyckeln tappat varandra, går det att koda om eller finjustera signalen på nå´t sätt? Jaja inte hela världen men ibland rätt irriterande. Tacksam för hjälp!

Vad menar du egentligen? Klart att det går att koda om signalen osv, men du har knappast tillgång till rätt verktyg och förmodar inte kunskaperna för det.

Lämna in bilen till en verkstad så kan de felsöka och lösa problemet åt dig.

2 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Hej! Antagligen har du rätt, men jag gillar att i alla fall försöka lösa själv och jag är lite av en snåljåp.

1 653 Inlägg
31 januari 2010
farsans Clio -99 hade samma fel.
i samband med att hans tändningslås sade upp sig öppnade jag hans nyckel och tog en titt på den lite närmare, då var knappen helt söndertryckt och föll i bitar.
dioden lös lite sporadiskt men det var sällan den låste/låste upp.

håller på å letar nytt tändningslås till hans bil nu och tänkte då plocka knappen från det låsets fjärr och montera på originalnyckelns kretskort, kanske funkar men det vet jag ju inte föräns det är gjort, kan ju va en grej att kolla upp för dig dock.
rätt lätt att kolla, öppna nyckeln å lyft på kretskortet så ser du om knappen är hel eller inte...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

1 043 Inlägg
31 januari 2010
Det går att koda om dom utan verktyg, men man måste göra på ett spec sätt.
Kolla med verkstaden om dom inte kan skriva ut det pappret till dig.

Sök