3644
Sök

Saab 9-3 SID/Klimatkontroll

99 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Tjena!

Jag har nu spanat in ett par olika Saab 9-3 årsmodell 2004-2007 och har lagt märke till att SID'en uppe på instrumentpanelen bara existerar på vissa. De bilar som saknar den där uppe, är den placerad någon annanstans eller? För även den runda knappen där man bläddrar i SID'en är ju borttagen i de bilar som inte har SID uppe på instrumentbrädan. Var isåfall är den placerad och hur manövreras den?

Och sen skiljer sig klimatanläggningen också. Vissa har den med väldigt många knappar och andra har tre runda mojenger med knappar inne i. Vad är det för skillnad?

Tack till alla som tar sig tid att kommentera smile

Trucker
2 710 Inlägg
31 januari 2010
Intressant o få veta de smile Men jag har ej sett den skillnaden.. ? kan du länka? smile

Fart missbrukare

99 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Jag nämnde faktiskt två saker som skiljer sig från vissa.

38 Inlägg
31 januari 2010
Sidden flyttades ner till huvudinstrumentet på årsmodell 2006 någon gång. Manövreras med knappar på ratten. ACC fick rattar ungefär i samma veva. Dörrhandtagen byttes från de svarta ovala till lackade ovala för att senare bli de raka utanpåliggande handtagen som finns på alla GM bilar idag. Vid 2008 kom ju faceliften och borttagande av alla svarta lister runt om. Mellan 2006 - 2008 var listerna lackade i bilens färg.

Saab4ever

Sök