3304
Sök

Styrbox byte i 2st s40,vad krävs för detta?

178 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
Ja jag ska skifta en styrbox mellan en V40 t4 och en S40 t4 -98 (båda)
Dom har samma styrbox nummer.

Men felet är ju att de går ju inte att starta pga. stöldskydd (imobilizer)

Men hur gör jag för att åtgärda detta?

JA,jag har sökt..inte hittat HUR man ska gå till väga.

*Det som framgår är att man byter tändlås,imobilizer,styrbox..
*Men jag vill ha lite mer info,ska kablelstam och allt med?

*Går det att fixa med hjälp av en volvo verkstad,ifall de kan gå in i boxen och fixa det?

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia

93 Inlägg
1 februari 2010
Har du bytt och det fungerar inte? På 850/v70 så är inte styrboxarna kodade med nyckeln. Bara en separat immobilizerbox. Så där kan man byta styrbox mellan bilar utan problem. Vet dock inte hur det är på S/V40 kanske kan kolla upp det.

93 Inlägg
1 februari 2010
Kikade lite på det. Åk till volvo och hör med dom. Boxarna är tydligen kodade till bilen på de där bilarna. Ska dock gå att programmera om dom ifall jag fattat rätt.

Ta med regnr på både donatorbilen och din bil.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
1 februari 2010
Det finns två alternativ...
Det ena är det du skriver dvs byta lås, nyckel, imobilizer och styrbox.
Det andra är att du åker till Autotech som mig veterligen är den enda firman som kan läsa ut din gamla box och flytta startspärren (mjukvaran) till ett chipp och sen löder du eller dom in det i den boxen som ska i bilen.

Autotech

178 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
Okey..
Jag har nu provat och flyttat tändlåset,och styrboxen..men vart sitter imobilizern?

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia

Rejsa ?
2 959 Inlägg
1 februari 2010
Har för mig att den sitter under panelen vid fötterna på förarsidan.

Autotech

Sök