4092
Sök

B230Ft: Hög tomgång

168 Inlägg
3 februari 2010
Trådstartare
#1
Nyligen fått igång motorn efter byte av oljepump och alla packningar.. När jag startar motorn så ligger den på cirka 1100 -1200 varv.
Låter jag den stå på tomgång så ökar varvtalet efter cirka 1 - 2 min till runt 2000 - 2500. bilen går bra och köra cirka 1 - 2 km då den sätter igen stiften helt och hållet så bilen dör..
Har lyckats hålla bilen igång när den börjar gå riktigt dåligt, och hela motorn hoppar och går sjukt dåligt. provade att trycka gasen i botten och låta motorn gå dåligt och efter cirka 5 sekunder så släppte det och motorn rusa upp till varvstoppet och så funka bilen igen i cirka 1 - 2 km och så blev det lika dant

Kan det vara kallstarts spridaren som hängt sig så den ger på för mycket bränsle tillsammans med tomgångs motorn så att den ligger väldigt högt i varvtalen?


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
3 februari 2010
#2
har du satt rätt kontakt på startspridaren ?
kan va dax att rengöra tomgångsmotorn med:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

168 Inlägg
3 februari 2010
Trådstartare
#3
turboforssen skrev:
har du satt rätt kontakt på startspridaren ?
kan va dax att rengöra tomgångsmotorn med:)

Det är rätt kontakt som sitter i, bilen har ju funkat prima innan jag delade motorn och kollade så allting såg bra ut och bytte packningar och turbo!


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
3 februari 2010
#4
låter ju som du får för mycket soppa å att sätta den kabeln fel är skit vanligt
å då brukar man få den symtomen som du har
men annars kan det ju va fel på din tempgivare till sprutet
men tomgången kan va att din tomgångs motor kärvar( bara att ta loss å spraya rent å smörja med 5\56 eller liknande

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

107 Inlägg
3 februari 2010
#5
Hej

När min insugspackning gick så rusade tomgången iväg. Men fick inte det problemet med att bilen gick dåligt.

Det kan du prova genom att spruta startgas där insuget är fäst.

Mvh Modigh


168 Inlägg
3 februari 2010
Trådstartare
#6
turboforssen skrev:
låter ju som du får för mycket soppa å att sätta den kabeln fel är skit vanligt
å då brukar man få den symtomen som du har
men annars kan det ju va fel på din tempgivare till sprutet
men tomgången kan va att din tomgångs motor kärvar( bara att ta loss å spraya rent å smörja med 5\56 eller liknande

joo får ta lös och kolla, kan ligga något i det med tempgivaren också, för instrumentet för motorvärmen rör sig inte mycket fast bilen stått igång ett tag.. Motorn blir ganska varm och det kommer varmluft när man drar på fläkten! men kanske givaren som är paj så den inte öppnar och tror motorn är skit kall fortfarande?
men ska ta och kolla tomgångsmotorn!
Senast redigerat av spetsen (3 februari 2010)



Sök