4603
Sök

Bmw 320 taskig motorgång

Med-lm
132 Inlägg
17 januari 2010
Trådstartare
#1
Tjena, hjälp mig.. min bmw 320 - 92 går oroligt på tomgång.. tror det e LMMen men vet ej säkert..

när LMMen e urkopplad ligger tomgången rätt så stadigt.. men ändå lite oroligt

när den e ikopplad ja då varvar den mkt mer och ojämt.. typ som du pumpar på gasen...

kan de vara LMMen måtro?

ngn som har andra ideer?

mvh! Turbo_Putte

Med-lm
132 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#2
ingen?

Nästan Maskiningenjör
399 Inlägg
18 januari 2010
#3
Bensinfiltret kan vara igensatt, kolla det smile

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
18 januari 2010
#4
Om du har skillnad på tomgång med kopplad LLM och urkopplad då har du inget problem med LLM
Kanske behöver byta stift för att får bättre tändning eller tändkabblar, bensinfilter som är kanske gammalt.
Alltid bra att kolla upp det till att börja med.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
18 januari 2010
#5
Låter som att det kan vara lmm då den blir bättre när den är urkopplad.

Jag kan ha några lmm liggandes om du vill prova. (10 mil ifrån dig)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Med-lm
132 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#6
alain skrev:
Om du har skillnad på tomgång med kopplad LLM och urkopplad då har du inget problem med LLM
Kanske behöver byta stift för att får bättre tändning eller tändkabblar, bensinfilter som är kanske gammalt.
Alltid bra att kolla upp det till att börja med.

varför? kan inte LMMen vara skadad? eller är det svart eller vitt som gäller om en LMM är dålig?

konstiga är att den varvar ju så förbannat med LMMen ikopplad.. men den misständer lixom inte heller.. kan den dra tjuvluft kanske?

Med-lm
132 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#7
ToTTeN skrev:
Låter som att det kan vara lmm då den blir bättre när den är urkopplad.

Jag kan ha några lmm liggandes om du vill prova. (10 mil ifrån dig)

schysst, har du insugsgummi också kanske? det skulle ja behöva köpa ett fräscht! smile

Med-lm
132 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
#8
kan tillägga att bilen har sportluftfilter.. soppapumpen är bytt och stiften ser fina ut.. någon som har lust att förklara varför det inte kan vara LMM om varvtal ändras om den är i/ur kopplad..?

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
19 januari 2010
#9
Turbo_Putte skrev:
ToTTeN skrev:
Låter som att det kan vara lmm då den blir bättre när den är urkopplad.

Jag kan ha några lmm liggandes om du vill prova. (10 mil ifrån dig)

schysst, har du insugsgummi också kanske? det skulle ja behöva köpa ett fräscht! smile

Kan ha något liggandes

smsa nummret på din lmm till mig så ska jag kolla om jag har en sådan.

du får ett mail med mitt nummer
Senast redigerat av ToTTeN (19 januari 2010)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Med-lm
132 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
#10
en fråga som dykt upp nu med tiden, kan en felkod lägga sig i styrboxen och "spöka" då man kopplar i och ur LMM med motor igång? har läst om det här på forumet att vissa har sagt, men svaren är lite "luddiga" någon som kan bekräfta detta? om det nu stämmer, måste ja då släcka felkoden som i så fall dyker upp eller hur fan funkar det? :S

JÄVLA LMM STRUL!

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
26 januari 2010
#11
Jag har alldrig märkt något sådant. skulle det vara något så är jag ganska så säker på att det försvinner om man plockar av batteriet över natten.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

1 482 Inlägg
26 januari 2010
#12
Rengör tomgångsmotorn.

Polarn hade samma fel på sin 520 med M50 motor. Han bytte alla stift och skit men det hjälpte inte.

BLT Service
Theracords Music Label

Proud Member of Kööken Racing!
1 056 Inlägg
27 januari 2010
#13
jag gissar på att du har en spricka i en slang eller nån insugspackning iom vandrande tomgång.

Spruta lite startgas runt slangar och insug när motorn är igång. Varvar den upp så är det garanterat en liten läcka någonstans. Oftast är det i insugsgummit mellan LMM och spjället där slangen till bromsservon går in. Där spricker den gärna i anslutningen.

Värt att kolla

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936

Med-lm
132 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
#14
tack för tipset zakademus, hade det i tankarna här om dagen och fick syn på att den är tejpad, insugummit dvs.. testade då med startgas men utan reaktion på motorn, alltså håller den tätt vad ja kan förstå.. dock ska ju givetvis insugsgummit bytas ut ändå!...

Proud Member of Kööken Racing!
1 056 Inlägg
6 februari 2010
#15
Ja det är lika bra. Kan prova att köra lite vid insuget med. Insugspackningarna kan ge sig ibland ungefär i mitten på undersidan där det är som jävligast att komma åt

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936


Sök