2525
Sök

Hur kan man koppla ut airbagen?

the_lion
7 februari 2010
Trådstartare
så tutan kan man fixa....nån som har bra tips på sportrattar...med tuta?
tack för all hjälp föresten!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 februari 2010
de rattar som säljs brukar ha det inbyggt, beroende på kopplong i bilen, så får man se hur den ska kopplas in, kanske följer med vid köp av ratt.. kolla www.stylingwebben.se

Sir
291 Inlägg
8 februari 2010
Ursäkta jag kapar tråden lite men när folk skriver att det bara är att sätta dit ett motstånd. Finns ju en del å välja på allt från sånna som det nästan är kortslutning i till flera mega ohm. Jag antar det inte behövs något kraftigt heller utan de skulle kanske funka med 1/4 watts men hur man vet att det blir rätt? Sätta i ett på måfå för å se om det fungerar. E de så man gör? Att mäta krock kudden kan ju resultera till att den utlöser och känns ju inte så stabilt.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

Olika
907 Inlägg
8 februari 2010
Dale skrev:
Ursäkta jag kapar tråden lite men när folk skriver att det bara är att sätta dit ett motstånd. Finns ju en del å välja på allt från sånna som det nästan är kortslutning i till flera mega ohm. Jag antar det inte behövs något kraftigt heller utan de skulle kanske funka med 1/4 watts men hur man vet att det blir rätt? Sätta i ett på måfå för å se om det fungerar. E de så man gör? Att mäta krock kudden kan ju resultera till att den utlöser och känns ju inte så stabilt.

Det finns givetvis en utprovad resistans som motsåtndet ska ha.

Tänk på att en bortmonterad airbag ska dokumenteras av VAG.

Mvh
Fredrik

Sök