2487
Sök

Vilket e bäst LED eller neon?

79 Inlägg
25 maj 2005
Trådstartare
Vad tycker ni. Är LED ljus bättre än neon ljus. Ska snart köpa och tänkte bara höra vad ni tycker.

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
25 maj 2005
Neon lyser på ett större område, men är ömtåligare än led, men med led, kan du också ställa in olika "program" om det finns en dosa för det!
jag tycker personligen bättre om led... tongue men det är bara jag det big_smile

224 Inlägg
26 maj 2005
Neon tycker jag ä bättre o starkare, även om det är ömtåligare wink
De där ryktet om att LED skulle va starkare än neon är falskt!

Ford Focus ST-Line 2018

12 086 Inlägg
26 maj 2005
Det där med lusstyrkan kan jag inte uttala mig om.. men faktum är att LED är mkt mkt bättre under bilen än Neon.. LED tål stötar, fukt och har ett otroligt lång livstid. Och Dessutom kan man som sagt få olika färger i samma ljuskitt och med pogram och så. Riktigt neon har ju visserligen ett mkt snyggt ljus.

Köp LED!

29 Inlägg
26 maj 2005
LED utan tvekan, ja har haft åtskilliga neonrör av både dyr och billig kvalitét och det kan inte på hästlängder jämföras med ljusstrykan på LED.
Dock så är det lite tråkigt att om det kommer vatten på rören så speglar det sig i backen så man ser exekt vart varje diod sitter.
Men fördelarna med LED är klart överhängande, Innan ja köpte en lite dyrare sats så hade ja en sats som kallas "Million color LED" ifrån www.blueride.se
Kan rekomendera den satsen starkt om du vill ha valuta för relativt lite pengar.

"Gottfrid" Volvo 240 GLT -89 (Långtidsprojekt som äntligen kommit halvvägs)
"Stortysken" BMW 540iM/6 nr 484/797
"Lilltysken" VW 1300 -68
"Bruno" Volvo 66 Kombi (Remjohan) -77

60 Inlägg
26 maj 2005
av min erfarenhet så tycker jag neon blir snyggast.. med ledljus så blir det oftast bara ett rakt sträck på marken, och som Gottfrid sa så kan man ibland se dioderna. men jag kan tänka mej att det är mer tåligare med Led... men det är ju vad man vill ha...

Överladdad Golf Diesel...

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
20 juni 2005
NEON ÄGER..!! big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

68 Inlägg
20 juni 2005
Har haft bade och... neon Ska man ha i bilen medans Led uner! Minus for led ar att nar det e blott ute sa speglas deoderna men det tal mkt mer!!! Men neon lyser snyggare! Ljusstyrkan har varit ungefar samma tror ja...

Its times like these that make me say,
Lord if you se me pleace come my way.

4 571 Inlägg
5 augusti 2005
DHCA skrev:
Har haft bade och... neon Ska man ha i bilen medans Led uner! Minus for led ar att nar det e blott ute sa speglas deoderna men det tal mkt mer!!! Men neon lyser snyggare! Ljusstyrkan har varit ungefar samma tror ja...

precis tycker att neon ger bättre effekt i bilen för det ger större spridning.
under bilen är det LED som gäller.  har haft en del uppsättningar neon och nästan alla har gått sönder. en spricka i röret där gasen finns så är det ju kört.  och jag ser ingen skillnad i ljusstyrka på streetglows dyra neon och "vanliga LED rör.

Sök