4065
Sök

Tips på slutsteg med bra ljudkvalitet för framsystem

21 761 Inlägg
4 februari 2010
Skulle kanske kunna vara 80 A, men jag vet inte om/när "vanliga" 240 hade den storleken. I min 240-86 GLT satt det 55 A som original iaf. smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
4 februari 2010
55-85A-generator beroende på årsmodell och utrustning (ju äldre bil ju mindre generator)

Min 93:a med AC hade 85A-generator.
Tror även att taxioch ambulans hade 95A..

Men nåväl.

Att de drog mer ström stämmer väl delvis då de hade ngt sämre verkningsgrad.
Men de gick framförallt att lasta ner hårdare vilket innebär att strömförsörjningen är viktigare.

Dock är steget specat till 300W total rms......och det norde du klara med friskt batterioch friska kablar/anslutningar från generatorn o batteri.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

173 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
Tror nog jag kör på Soundstream då, hoppas bara det är i bra skick trots sin ålder (är ju nästan 15 år gammal modell). Har tänkt byta ut kabeln mellan generator och batteri, även jorden från batteri till kaross. Det ska väl göra en viss skillnad mot originalkablarna?

21 761 Inlägg
4 februari 2010
Jag har varit med om en 245 som färgen satt kvar på innerskärmen där batterijordkabelskon var fastskruvad. Det är med andra ord bra att ta loss jordkabeln (kablarna) och slipa plåtrent, ingen nackdel heller att även byta ut kablarna mot nya grövre. smile

173 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
Måste nog kolla det där snabbt då, tack för tipset smile

233 Inlägg
5 februari 2010
kolla videoklippen på min sida är grymt nöjd med ljudet rösta ochså alltid kul med lite röster:)jag har de kopplat till en alpine f640 grymmt bra steg för pengen!!!
mvh//johan
Senast redigerat av flamestone (5 februari 2010)

Ljud freak !
928 Inlägg
5 februari 2010
Hertz EP4 kör jag å det är riktigt bra ! Har kört Pioneer, DLS, MDS, Impact, Jaa lite av varje men så mkt man får för pengarna av hertz är sjukt!

1 581 Inlägg
8 februari 2010
Lånar tråden så det slipps göra en ny!

Jag ska köpa mig last peace in the puzzle satt säga, ett 4-kanaligt steg.
Min setup kommer att se ut såhär i övrigt;

HU; Pioneer AVH-4100 DVD
Bas; Dubbla 10" Rockford Punch Stage 2
Monosteg; GAS C1
Framsystem; DLS UP6i och i framtiden även ett par 4" middar på brädan för att höja ljudbilden varpå 6.5" ska köras aktivt på kanal 3-4 och 4" kopplas på delningsfiltret.

Så jag är ute efter bra ljudkvalite och samtidigt kunna spela högt och akustiskt riktigt.
Jag är inte audiofil, jag tyckte t.ex. mitt premium sound system lät skitbra men det gick inte att spela högt med bibehållen kvalite och ordentlig basåtergivning.

Så har erbjudande om ett Rockford T600-4 steg och även ett erbjudande om ett DLS RA40 begagnade.

Min budget för slutsteg är 4500 kr högst!
Så vilket bör jag ta? Rockford steget eller DLS RA40? Eller finns det något bättre för mina ändamål?
Detta ska jag INTE tävla med så ni behöver inte klaga på val av HU för att det fattas tidskomp osv:P

Ljud freak !
928 Inlägg
1 581 Inlägg
8 februari 2010
Ja jag har kikat på Hertz men aldrig hört ett dugg från dem. Vill verkligen inte bli missnöjd med det steg jag väljer:P

Ljud freak !
928 Inlägg
8 februari 2010
Jag har Hertz rakt igenom och jag är inte missnöjd

1 581 Inlägg
9 februari 2010
Fler åsikter?

ljudfantast
1 372 Inlägg
9 februari 2010
U-Dimension RMV41

http://www.blekingebilradio.se/?categor … _id=ud0112

Riktigt bra kräm för ett bra pris. Polaren köpte just ett och han är stennöjd. Driver fram och baksystem och kan trycka på ordentligt och han har en Tahoe!
Senast redigerat av michieff (9 februari 2010)

Sök