2477
Sök

Krock. fick inga uppgifter av den andra.

27 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
Hej. Jag körde på en bil förut. jag gled in i hans dragkrok. han babblade att han ville ha pengar. jag sa vi tar försäkring. hade ingen lapp att fylla i till försäkringsbolaget. han tog mina uppgifter jag fick inte en enda av honom. jag tog regnumret och kollade upp vem ägaren var. hittade inget telefonnummer. hur ska jag göra?
Tack på förhand

5 198 Inlägg
1 februari 2010
Du kommer säkerligen bli kontaktad avv ditt eller hans f-bolag

NissanMotorsport
1 februari 2010
Ursäkta för OT men blev de skador på hans dragkrok eller vadå? tongue

2 763 Inlägg
1 februari 2010
Blev det något på hans bil eller dragkrok?? yikes Är du säker på att han var ägaren, så att den inte var stulen?? Man brukar inte precis säga att man vill ha pengar! yikes

Volvo - For Life

Bärs!
3 456 Inlägg
1 februari 2010
Hehe, värt att tjaffsa om en dragkroks touch... tongue

Garaget.org peakade 2008.

27 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
blev lite skador på hans kofångare. men inget allvarligt. men jag har ett namn nu. ska kontakta försäkringsbolaget nu å prata med dom. egentligen vems fel är det? han kör framför mej. kör upp i snövallen bredvid vägen hans fart minskas å jag glider?

NissanMotorsport
1 februari 2010
shaboboy skrev:
blev lite skador på hans kofångare. men inget allvarligt. men jag har ett namn nu. ska kontakta försäkringsbolaget nu å prata med dom. egentligen vems fel är det? han kör framför mej. kör upp i snövallen bredvid vägen hans fart minskas å jag glider?

hur fort körde ni? och du menar att ni körde helt vanligt tills helt plötsligt han kör in i en snövall och du träffar röva på hans bil?.. det är väl hans fel men det är ju en olycka, inget som ja tycker man kan skylla någon på isåfall.. om inte han gjorde något dumt då..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 februari 2010
Ditt fel, du höll inte nog avstånd till framförvarande. (ur de flesta f-bolags synvinkel)

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (1 februari 2010)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

528 Inlägg
1 februari 2010
vintertid dyker frågan alltid upp här mig veterligen. Försäkringsbolagen är hårda med avståndet till framförvarande bil. Det är alltid bakomliggande bil som åker på det. Det är ju svårt som framförvarande bil att göra något åt att du ligger för nära om han måste bromsa av ett eller annat skäl.  Det är lätt att i vissa exempel se det tokiga i att man som bakomliggande åker på ansvaret om framförvarande bilen panikbromsar för att svänga in på en landsväg som personen såg allt för sent; eller vad det nu kan tänkas för dum ursäkt, men det är sist ändå så att du legat för nära om du inte kunnat få stopp på bilen i tid.  Det är tråkigt med olyckor och det är ju ingen som vill köra upp i röven på andra, liksom det inte är värt att lyssna på de som är änglar i trafiken och ska läxa upp andra på forumet här - men rent tekniskt,  så är det du som är ansvarig. Man får sig en tankeställare när man råkar ut för sådant här och jag tror ärligt det vore bra för många ifall de faktiskt tog ut sina bilar ibland och provade hur bilen beter sig om man ska panikbromsa vid isunderlag, snöunderlag etc.  Halkbanan under tiden man tar körkort är värdefull man folk tycks lätt glömma och framför allt övertro sin kapacitet och sin bil.   Så ut på ensliga vägar och stå på bromsen i 70. Se hur många meter det tar innan bilen stannar. Man blir förvånad, och framför allt så vågar man inte ligga 5 meter bakom bilar efter det. smile

27 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
det gick i ca: 30 km/h. låg 2-3 meter bakom pga av att det var en sväng med rödljus vi kom ifrån. han körde upp i vallen med sidan av bilen då han hastighet minskades å jag stod på bromsen absen jobbade för fullt. var en liten tuch men tillräckligt för att min front skulle gå sönder sad

5 198 Inlägg
1 februari 2010
shaboboy skrev:
det gick i ca: 30 km/h. låg 2-3 meter bakom pga av att det var en sväng med rödljus vi kom ifrån. han körde upp i vallen med sidan av bilen då han hastighet minskades å jag stod på bromsen absen jobbade för fullt. var en liten tuch men tillräckligt för att min front skulle gå sönder sad

3 sekunders regeln,, så ja du är vållande,,,, men körde han upp i snövallen för att minska hastigheten ?

27 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
det var nog inte medvetet men hans hastighet minskades ju.

214 Inlägg
1 februari 2010
Aga_Diff skrev:
Hehe, värt att tjaffsa om en dragkroks touch... tongue

Många som tror att det är lugnt bara för att man har träffat dragkroken, men fan vad det kan ställa till under bilen.

27 Inlägg
1 februari 2010
Trådstartare
jo det är jag medveten om. men han ville inte lämna ut sina uppgifter. så jag tog regnummer å pratade med polisen.

Prisjägare
238 Inlägg
10 februari 2010
Oavsett hur det hela har gått till så låt försäkringsbolagen reda ut vems fel det är.
Vill han inte lämna ut uppgifter så känns det lite skumt, sen att han vill ha pengar... Iofs, har väl hänt förr att folk av olika anledningar vill ha pengar direkt, men på något vis gör det att det känns mindre ärligt (speciellt om de inte vill ge uppgifter etc).

Får hoppas att det reder ut sig iaf. Vad sa polisen förresten?

Btw, hur gick det med din bil?
Senast redigerat av Zahak (10 februari 2010)

Sök