3306
Sök

Strömfall när motorn är igång

Bas Galen
41 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Hejsan Garaget !

Har ett problem med lite ström i bilen.
Det är så att jag har ett batteri i bagaget till mitt billjud, Det är kopplat med en strömmatningskabel framifrån,

Sen iförrgår har det börjat krångla med denna strömkabel,
när motorn är avstängd så ligger där 12 volt på kabeln där bak, men startar jag bilen så faller strömmen ner på 10 - 11 volt. Mäter jag då istället där framme på minuspolen och sladden strax före säkringen är där 13,8 Volt, även när jag mäter sladden EFTER säkringen är där 13,8 volt, Är det någon som kan veta vad som är fel ? Eller är det bara ett enkelt kabelbrott ? hmm

Tidigare har det varit 13,5 - 13,8 Volt vid startad motor hela vägen bak, men inte längre.

Tack på förhand, // Freddie

...

21 761 Inlägg
11 februari 2010
Då är det rimligtvis fel mellan säkringen och bakre batteri.

Har du även en säkring vid bakre batteriet?

Bas Galen
41 Inlägg
11 februari 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Då är det rimligtvis fel mellan säkringen och bakre batteri.

Har du även en säkring vid bakre batteriet?

Nej jag har ingen säkring vid det bakre batteriet, enbart där fram, jag har även grävt upp halva bilen på lister och dylikt och kan inte finna några skador på kabeln, det enda stället jag inte kommer åt just nu att titta på är bakom handskfacket, men det känns väldigt lustigt att det skulle vara sönderskavt där bak sad

Jag satt och funderade lite, Jag drar ut skitkabeln och sätter dit en ny, det kan hända det är förra ägaren som dragit den kluddigt. hmm
Får ta sin tid, den som vill låta högt får lida pin, eller något.
Senast redigerat av Frept (11 februari 2010)

...

21 761 Inlägg
11 februari 2010
Det är ju möjligt att felet ligger vid kabelskon på bakre batteriet. Det ska sitta en säkring vid bakre batteriet med tanke på att det kommer spänning därifrån också, annars kan det bli kortslutning även fast den främre säkringen går sönder. smile

Sök