3336
Sök

Krockbalk fram

142 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
Vet inte riktigt om tråden tillhör denna kategori, menmen...

Jag håller på att bygga om fronten på min bil, då jag skall installera en ny, större, IC.
Problemet är nu att Krockbalken är i vägen.
Kan det vara värt att bygga om den? eller kan det bli tjaffs på besiktningen då?
Senast redigerat av BraBanan (10 februari 2010)

Projekt mazda rx7 "Azureus-7" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264308
www.an88.seAN-kopplingar och slang.
www.dsgbutiken.se Sjukt bra service och hjälp.
www.vegoria.se Jobbet, allt möjligt bra!

5 198 Inlägg
10 februari 2010
Att bygga om krockbalen äventyrar hela säkerheten på bilen. Både för din och andras. krockbalken ingår i deformations zonen som skall skydda dej och övrika trafikanter vid krock. Så ja den KAN bli tjafs vid beiktning

1 488 Inlägg
11 februari 2010
Har sett många fall där man byggt om krockbalken för att passa in en IC och fått bra styrka i den ändå. Det viktiga är att du förstärker den smala delen som blir kvar med tjockare gods, brukar oftast finnas utrymme för det.

502 Inlägg
11 februari 2010
syns det tydligt att du kapat i den är det klart de kan påpeka det på besiktningen, då spelar det nog ingen roll om man förstärkt den då man aldrig kan veta om den är lika stark och deformeras på samma sätt som original

5 198 Inlägg
11 februari 2010
Dom är ju framtagna av nån anledning, ,dom är ju inte bara dit svetsad..

1 291 Inlägg
11 februari 2010
Givetvis kan och ska besiktningsmannen anmärka på det.
Däremot så får du ju försöka göra det så snyggt att man inte lägger märke till det, då ska det nog gå bra.

KHRacing
12 februari 2010
man kan ju säga som så att tar du bort den helt så lär de inte ens tänka på det typ :-)
jag har då ingen innanför min glasfiberkopiefront.
& ingen som sagt något på regbesiktnigen.

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
12 februari 2010
och vem ser det dom sitter ju oftast bakom en stötfångare iaf. Men som sagt det är ju säkerheten man lajjar med big_smile Gör som du vill jag skiter i vilket wink

Sök