vi har problem med en volvo 850 t5:a årsmodell 95.
Var ute och körde och helt plötsligt dör bilen och den gick inte att starta. ringde efter hjälp och när vi bogserar får vi igång bilen och kör en stund på dagen utan problem. sen dör den igen går nästan igång, vi bogserar den igen och den går igång. sen har den startat igen när vi testat.
är det någon som vet vad det kan vara. och om det har med kylan och göra det har varit rätt kallt nu igen. vågar inte köra bilen ifall jag blir stående igen.
Så bilen startar inte alls på nycklen efter den dött? om den startar efter en stund är det troligtvis ditt bränsle pumps relä. hade samma fel på min egen. prova bytt det. kostar inte många kronor.
Så bilen startar inte alls på nycklen efter den dött? om den startar efter en stund är det troligtvis ditt bränsle pumps relä. hade samma fel på min egen. prova bytt det. kostar inte många kronor.
kolla i instruktionsboken. men förmodligen sitter det nog innan för lilla facket framför växelspaken. eller så sitter det vid säkringsboxen under huven.. under huven så står det på locket vilka relän det är så börja där.
låter som de är kamaxel givaren eller impulsgivaren svänghjul..
dessa kukade ur på min dvs bilfan dog som 1 kärringstopp "som soppa torsk" alla bara de är bränsle relät och massa skit lämnade in den på volvo de hittade felen som kamaxel givaren och impulsgivaren svänghjul
och gubben på volvo förklarade att när dessa felar känner inte styrdonet av dom så släcker systemet ginstan och de kommer ingen soppa alls ......
låter som att det är ett bränslerelä som börjar tråka. kostar 328kr på mekonomen.. sitter undersäkringsdosan med 4st torks skruvar, kan vara hallgivaren och eventuellt bränslepumpen. hoppas du får igång den. mvh viktor
Jag tror det är ditt bränslerelä som är kass. En arbetskompis hade samma fenomen på sin 855 t5. Han bytte allt från slangar till bränslebox utan att det löste sig, sedan trillade poletten ner och han bytte relät. Sedan har den funkat kanon. Kostade 30kr tror jag på Lidköpings självplockskrot.