ja du kan ju alltid använda dig av maguire´s produkter (osäker på stavningen). Det dom gör på en rekond firma är att dom först tvättar av bilen från allt smuts och sedan använder sig av en speciell lera som dom drar över lacken för att få bort kärafläckar som sitter i lacken. Sen efter det så börjar dom att polera med en slags rubbing för att ta bort så många smårepor som möjligt den efter det så är det ju polish och vax som gäller
www.sdcc.se och kolla under bilvård. där finns autosmarts produkter till bra pris, beställde där ifrån och får dem idag:D där finns för både insida och utsida.
¨de e en sak att köpa produkter men man måste kunna polera också. jag kan de inte men av vad jag har lärt mig så ska man inte gå på med en polermaskin tex flex eller likande på en fin lack och tro att de bara är att köra på utan läs fråga och prova men prova på tex vinterbilen som du inte är så rädd om.
Lahegas produkter är skitbra. (Autorange heter deras konsumentserie). Vår gamla röda och matta SAAB 9000 blev verkligen fantastisk om man jämför med innan...