3101
Sök

Frågor ang svenska rallyt

BE*CE
419 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
hej nu e det så att jag och några till ska åka ner på svenska rallyt den 13/2 för frsta gången, men är lite saker som jag är osäker på som jag skulle vilja ha svar på.

1. måste man köpa en såndär biljett? eller kommer man ut på sträckorna ändå?

2. vart kan man parkera utan att behöva gå 20mil till sträckorna?

MVH Tyskenracing

ps. vet inte om jag la tråden rätt kan någon flytta den isf

Volvo R racing

Försöker iaf
1 998 Inlägg
29 januari 2010
Köp ett program. De finns på ok och kostar 80kr. Då ser man vart man kan parkera osv. Inträde per sträcka är 100kr

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

BE*CE
419 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
okej tacka för det snabba svaret

MVH Tyskenracing

Volvo R racing

4 001 Inlägg
29 januari 2010
räkna inte med att hinna mer än 2 SS om dagen, nu i år kan man iofs. stanna på samma SS och se SM-fältet när dom kör igenom också mellan VM-förarnas rundor.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Försöker iaf
1 998 Inlägg
29 januari 2010
Nä 2 sträckor blir ganska tajt. Och Sm är ju lika underhållande de också. Sen får du ju se de bilarna längre tid lol

4 001 Inlägg
29 januari 2010
Boostrider skrev:
Nä 2 sträckor blir ganska tajt. Och Sm är ju lika underhållande de också. Sen får du ju se de bilarna längre tid lol

Precis, vara ute i riktigt god tid, leta upp ett bra ställe och packa upp Bullens varmkorv och engångsgrillen, sen när VM-bilarna börjar rulla förbi tänder man grillen och tar nåt värmande innanför västen då är Bullens korv färdig till uppehållet mellan VM & SM.

Kanonupplägg enligt mig iaf.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Försöker iaf
1 998 Inlägg
29 januari 2010
Inga fel. EN plunta med lite värmande är inte heller fel så länge man har en chaufför.
OBS förespråkar inte att man ska va dyngrak. Kan ju inte finnas något nöje då)

Jag funderar på vargåsen på lördag. Sträckan körs ju 2 gånger (3 med sm)

Första wrc start 07.58
Första sm start är runt 10 skulle jag tro
Andra wrc start 13.41

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
29 januari 2010
Boostrider skrev:
Inga fel. EN plunta med lite värmande är inte heller fel så länge man har en chaufför.

Första wrc start 07.58
Andra wrc start 13.41

Fint att farsan bor 400 meter från Vargåsensträckan. Gratis P och inträde... wink Bara ca 1 km till Colin's crest..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
29 januari 2010
Opelmadness skrev:
Boostrider skrev:

Första wrc start 07.58
Andra wrc start 13.41

Fint att farsan bor 400 meter från Vargåsensträckan. Gratis P och inträde... wink Bara ca 1 km till Colin's crest..

Ja vissa har de ju bra. Får se om man orkar bry sig om Colins crest. Då får man ju va där runt 6 senast. Var på ett bra ställe på vargåsen förra gången. Kommer dock inte ihåg va de heter men va ca 1km från colins crest har jag för mig.

4 001 Inlägg
29 januari 2010
Boostrider skrev:
Ja vissa har de ju bra. Får se om man orkar bry sig om Colins crest. Då får man ju va där runt 6 senast. Var på ett bra ställe på vargåsen förra gången. Kommer dock inte ihåg va de heter men va ca 1km från colins crest har jag för mig.

var det en "nedför vänster som nyper lite på slutet till en höger och sedan svagt vänster upp" tongue

jag har stått på ett sådant ställe för några år sedan ca 1-1,5km efter Colins Crest där det var ganska fin bilåka.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
29 januari 2010
Boostrider skrev:
Opelmadness skrev:
Boostrider skrev:

Första wrc start 07.58
Andra wrc start 13.41

Finns en hel del bra ställen efter den sträckan.. smile Colins crest brukar vara rätt så överbefolkat...

Själv har jag en lungsjukdom så jag tar mig inte ut värst långt på sträckorna nu mer. sad Brukade vara långt ut i skogen när jag var yngre.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

BE*CE
419 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
okej hehe jo det är varåsen jag skulle vilja stå på men vette fan om dom andra vill åka så pass tidigt har ändå ca4h bilresa dit hehe

MVH Tyskenracing

Volvo R racing

MitsuNörd
880 Inlägg
29 januari 2010
1: Självklart betalar man å stöder Svenska rallyt så det kan arrangeras igen. Annars så gäller ju allemansrätten så är egentligen inget tvång.

2: Ja ni får vara beredda på att gå an bra bit men smart som andra nämnt å köpa en karta.

Om ni ska vara där flera dagar så finns det åk pass att köpa
http://www.rallysweden.com/wrc/

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

355 Inlägg
29 januari 2010
Mitt tips är att hoppa över colin crest.. Finns flera andra bättre ställen på Vargåsen. Blir bara sämre å sämre, vid hoppet, sista åren så har dom haft en högljud speaker som överröstat bilarna. Och vill man se något så ska man vara ute i riktigt god tid.

Rally campen ska vara ca 1km innan hoppet vid en S-kurva som enligt dom ska bra smile Själv så tänkte jag satsa på början av sträckan, är riktigt krokigt där. Ska bli så jäkla kul, å i år så är det snö oxå wink Tyvärr inte så mycket is. Blir där hela helgen!!

174 Inlägg
13 februari 2010
vet någon om det kommer sändas/sänder på tv från svenska rallyt? Kanal och tid?

4 001 Inlägg
13 februari 2010
olander_91 skrev:

Viasat Motor, tiderna har jag inte koll på men det är gott om repriser och sedan skulle dom sända live ifrån superspecialen imorgon

Zzzz
937 Inlägg
14 februari 2010
olander_91 skrev:

Som kolvas sa så sänder Viasat motor. Dessutom sänder Motors TV varje dag, och Tv6 sänder 12.30 idag.

Sök