3352
Sök

200sx s13 problem downpipen

Volvomekaniker
299 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
Jag har monterat xs-power grenrör och en gt28 turbo på min bil men sen fick jag problem när jag skulle få på downpipen för den tar imot i kopplings huset någon som kanske har haft samma problem eller har tips om hur man kan göra? Tacksam för alla svar.

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
21 september 2006
Om XS grenröret är ett top-mount grenrör så passar inte en DP som är till ett system som har originalplacerad turbo. Dvs du kan inte använda DP´n som du hade tillsammans med ditt originalgrenrör.
Senast redigerat av insane_1 (21 september 2006)

Volvomekaniker
299 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
Vad ska man använda då? för turbon sitter nästan på samma ställe fast lite lägre och längre in mot blocket.

insane_1 skrev:
Om XS grenröret är ett top-mount grenrör så passar inte en DP som är till ett system som har originalplacerad turbo. Dvs du kan inte använda DP´n som du hade tillsammans med ditt originalgrenrör.

200sx Driver
366 Inlägg
21 september 2006
Gör som jag gjorde, bygg en egen smile kostar inte mkt... smile

-=Nissan 200sx s13 =-

Volvomekaniker
299 Inlägg
22 september 2006
Trådstartare
_Street_ skrev:
Gör som jag gjorde, bygg en egen smile kostar inte mkt... smile

byggde du om xs-power donwpipen?
Senast redigerat av Rille_745 (22 september 2006)

Volvomekaniker
299 Inlägg
26 september 2006
Trådstartare
Ingen som vet om xs power downpipen passar typ om den har en annan vinkel?
Senast redigerat av Rille_745 (26 september 2006)

143 Inlägg
27 september 2006
Har du xs grenrör så passar xs-powers downpipe perfekt. Har du däremot orginal grenröret blir det fel vinkel på xs downpipe. Så det går inte att blanda xs och orginal, däremot frontpipe är lika på orginal och xs. 1100ink finns det en i 200sx klubben som säljer downpipe för. Annars kan du få billigare om du beställer direkt från ssautocrom i usa.

Volvomekaniker
299 Inlägg
27 september 2006
Trådstartare
pulk skrev:
Har du xs grenrör så passar xs-powers downpipe perfekt. Har du däremot orginal grenröret blir det fel vinkel på xs downpipe. Så det går inte att blanda xs och orginal, däremot frontpipe är lika på orginal och xs. 1100ink finns det en i 200sx klubben som säljer downpipe för. Annars kan du få billigare om du beställer direkt från ssautocrom i usa.

Tack!

Sök