3020
Sök

Hur får man toppen riktigt ren?

38 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
Jag har en 530 topp till en Volvo 740 och jag ska göra den ren och fin men vad ska jag andvända för något så den blir ren?

Mvh Micke

Besserwisser
263 Inlägg
13 februari 2010
Om du inte har någon tvättutrustning, kör med diesel och penslar i olika storlekar/hårdheter. Eventuellt kan du gå över den med högtryckstvätt först.

38 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
Siqqe skrev:
Om du inte har någon tvättutrustning, kör med diesel och penslar i olika storlekar/hårdheter. Eventuellt kan du gå över den med högtryckstvätt först.

Men du tror inte man förstör ventilenra om men tvättar den med en högtryckstvätt?

97 Inlägg
13 februari 2010
jag drog igenom min hårt med högtrycktstvätten.
dock hade jag inga ventiler eller sånt skräp i.

961 Inlägg
13 februari 2010
vet att volvo i stan har en tvätt där dom tvättar motorer och toppar , blir som nytt !! kolla med dom där du bor om du kan lämna in den för tvättning ! ett tips iaf , annars vet jag inte hur du ska göra smile

Pure DieselPower

699 Inlägg
13 februari 2010
Blästra den med glaskulor alternativt is..

Bilgalen elektriker :)

Ljud freak !
928 Inlägg
13 februari 2010
Kolla med olika verkstäder och se om du inte kan få göra det hos dom. Dem brukar ha motordels tvättar åde.

Besserwisser
263 Inlägg
13 februari 2010
VolvoDrutten skrev:
Siqqe skrev:

Men du tror inte man förstör ventilenra om men tvättar den med en högtryckstvätt?

Ööh, va? Självklart demonterar man hela toppen först. Om man ändå har den borta, varför inte renovera den samtidigt?!

24 Inlägg
15 februari 2010
alkalisk avfettning tar oxid på aluminiumen och sotet i förbrännings rummen men strippa toppen helt tom å spola rikligt med vatten, alkalisk avfettning är soda som fräter om det blir liggandes kvar

-"nu vill jag ha en cigg å sen hem å skita"
yttrat av mig i polarens omega 24v efter ett 4hjuls ställ mot en lyktstolpe med 30 mm till godo, med nuvarande frun i baksätet.

Sök