16 februari 2010
Trådstartare
Onee det du säger stämmer inte i mitt fall konstig nog. Vi snackade först om att ta och "bygga" en bil då vi börja prata om alla detaljer den skulle o.s.v men så visade det sig att det skilde rätt mycket mellan bensin och disel varianten av denna bil. Det var alltså inte bara motorn som var annorlunda utan man kunde säga att diselbilen hade ett "delux" paket inbakat. D.v.s att matta på golvet saknades, istället för flexsätet med 3 platser blev det ett vanligt standardsäte, en "comfort vägg" som dämpade ljudet ingick inte heller m.m. Då sprang han iväg och ringde nått samtal och då visade det sig att det redan fanns en bil i hamnen som hade det mesta jag vela ha och att han då kunde ge mig den bilen med den bilens aktuella tillbehör till ett redan reducerat pris + hans egna rabatt. Så därav så valde jag som jag valde eftersom alla små delux detaljer ingick.
Måste dock tillägga att tilläggskostnaderna för t.ex ac m.m var samma som när vi byggde en bil som på den redan färdigbyggda bilen. Ingen direkt skillnad där (jämnför de priskalkyler han gav mig).
Men men, antar att 7300 är svårt att undkomma om inte ni har ett bättre tips? Man måste räkna med att för priset så slipper man dessutom delen med att ragga upp en verkstad, kula regbesikta bilen etc.