3681
Sök

Volvo 940 Instument i 740?

96 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
Någon som vet om nått och i sånnafall vad som behövs göras för att få en 940 panel i en 740? Är de "Bolt-on" eller måste man byta massa?
Tacksam för svar big_smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
16 februari 2010
alla kontakter till instrumenhuset måste skarvas om

Jonas

96 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
alla kontakter till instrumenhuset måste skarvas om

Okej, men skarva e ju inte så jobbigt tongue har redan skarvat typ 5000 kablar i bilen så de e lugnt big_smile men sen passar den rätt i ? big_smile Tacksam för svar

19 Inlägg
16 februari 2010
tjena! har satt i 940 instrument i min 745. Du behöver inte skarva bara öppna kontakterna och flytta om dom, sen så måste du ju ha 940 instrumentbrädan också men de visste du väl redan?smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
16 februari 2010
Alltså själva överdelen av brädan och instrumenthuset passar, men kontakterna till instrumenthuset är olika, så man måste ha ett 940 hus med kontakterna kvar med lite kabel kvar på. Sen gäller det att man vet vilken kabel som ska ihop med vilken.

Jonas

96 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
volvomagz skrev:
tjena! har satt i 940 instrument i min 745. Du behöver inte skarva bara öppna kontakterna och flytta om dom, sen så måste du ju ha 940 instrumentbrädan också men de visste du väl redan?smile

Okej, Du har ingen bild på hur du flyttade kablarna? xD tongue Men du skarvade altså inte? smile joo, de förstod jag oxå roll

96 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Alltså själva överdelen av brädan och instrumenthuset passar, men kontakterna till instrumenthuset är olika, så man måste ha ett 940 hus med kontakterna kvar med lite kabel kvar på. Sen gäller det att man vet vilken kabel som ska ihop med vilken.

OKej, så bra smile alltså skulle ett kopplingsschema för 940 vara bra att ha? tongue

19 Inlägg
16 februari 2010
Niikk3 skrev:
volvomagz skrev:

Okej, Du har ingen bild på hur du flyttade kablarna? xD tongue Men du skarvade altså inte? smile joo, de förstod jag oxå roll

nej tyvärr har ingen bild på de just nu vet inte om de syns så bra på bild heller? men jag har inte skarvat en enda kabel för kontaktstyckena går att öppna å sen bara flytta över dom till rätt plats i 940:ins kontaktstycke. Jag jämförde 740:ins el-system med 940:ins, där ser du exakt vilken kabel som ska sitta vart. Men det är inte alla färger på kablarna som är samma så du måste nästan följa alla på elschemat å se vad dom går till för att få de rätt:)

96 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
volvomagz skrev:
Niikk3 skrev:
volvomagz skrev:

nej tyvärr har ingen bild på de just nu vet inte om de syns så bra på bild heller? men jag har inte skarvat en enda kabel för kontaktstyckena går att öppna å sen bara flytta över dom till rätt plats i 940:ins kontaktstycke. Jag jämförde 740:ins el-system med 940:ins, där ser du exakt vilken kabel som ska sitta vart. Men det är inte alla färger på kablarna som är samma så du måste nästan följa alla på elschemat å se vad dom går till för att få de rätt:)

OKej okej tongue Tackar för svar, hjälpte mycke big_smile då blir de att köpa 940 grejjer snart då cool

19 Inlägg
16 februari 2010
Niikk3 skrev:
volvomagz skrev:
Niikk3 skrev:

OKej okej tongue Tackar för svar, hjälpte mycke big_smile då blir de att köpa 940 grejjer snart då cool

bra:) vad är det för årsmodell på din 740 förresten? sen så är det bra om du får tag på ett 940 instrument från årsmodell 91-93 tror jag de va för på nyare 940 sitter det en annan tankarmatur och sätter du i ett sånt instrument kommer tankmätaren visa tvärsom. (alltså full tank när de är tomt tank osv..)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
16 februari 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=155726
här är nog lite nyttigt
den som söker han hittar

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

96 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
volvomagz skrev:
Niikk3 skrev:
volvomagz skrev:

bra:) vad är det för årsmodell på din 740 förresten? sen så är det bra om du får tag på ett 940 instrument från årsmodell 91-93 tror jag de va för på nyare 940 sitter det en annan tankarmatur och sätter du i ett sånt instrument kommer tankmätaren visa tvärsom. (alltså full tank när de är tomt tank osv..)

Jag har en 90a smile OKej, bra att veta tongue

96 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
turboforssen skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=155726
här är nog lite nyttigt
den som söker han hittar

Okej, tackar! Tänkte inte på att söka hmm Tack!

Sök