3446
Sök

Är det någon som kör lastbil och har med sig hunden?

Hemmasittare
241 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
Hej.

Funderar på att skaffa hund och undrar om någon som kör lastbil har hunden med sig om dagarna? Hur funkar det för er? Jag kör mest grusbil och det kan ju smälla i hytten ganska bra när man blir lastad med berg osv. Hur reagerar hunden då? Är det bra att ta med en valp direkt när den är liten så att den vänjer sig eller ska man vänta ett tag? Eller är det rent av en dålig idé att ha med sig hunden i lastbilen?

Tack för svar.
Senast redigerat av C-Douglas (17 februari 2010)

961 Inlägg
17 februari 2010
en kompis har sin hund med sig i traktorn , och den hunden är inte rädd för nånting .. följde även med som valp han ..

Pure DieselPower

130 Inlägg
17 februari 2010
min morbror hade med sej sin hund i traktorn jämt och ständigt å den låg gärna kvar även när de va färdigåkt...

Hemmasittare
241 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
Hehe ok. Jag ska prata lite med hunduppfödaren också för att se vad hon tycker om det hela.

415 Inlägg
17 februari 2010
Ett tips kan väl vara att skaffa en liten hund eller ha nån form av ramp så den kan gå in själv.
Har själv haft med mig min Rottweiler några gånger men det är tungt att lyfta i och ur den ur en R500 som har dörren ganska högt upp.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

3 259 Inlägg
17 februari 2010
Bara hunden är med i från första början så är det oftast ingen fara! Det krävs i stort sett ingenting för att lyckas skrämma en vuxen hund så den aldrig går att få o vänja sig igen.. Men är den van vid det från början så är det lugnt!

MVH/Jon
Senast redigerat av JonR (17 februari 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

7 275 Inlägg
17 februari 2010
Tänk bara på att det inte är bra för hunden att behöva hoppa upp och ner ur hytten hela tiden.
Så skaffa en ramp om du inte kan lyfta hunden.

1 534 Inlägg
17 februari 2010
hade jag varit hundägare och hade ett yrke där det smäller och låter så hade jag absolut INTE haft med mej hunden, med tanke på hundens bästa
lämna hunden på ett hunddagis eller liknande där den iaf har sällskap och blir väl omhändertagen

458 Inlägg
17 februari 2010
Iam2fast4U skrev:
hade jag varit hundägare och hade ett yrke där det smäller och låter så hade jag absolut INTE haft med mej hunden, med tanke på hundens bästa
lämna hunden på ett hunddagis eller liknande där den iaf har sällskap och blir väl omhändertagen

En hund blir ju väl omhändertagen vare sej den är med andra hundar eller inte. Allt beror på ägaren, och för din del som hundägare tycker jag att det är en bra ide att ha med hunden som sällskap, våran gamla hund var med i båten, bilen traktorn även 4hjulingen så jag tror inte det är ngn fara med lite smällar osv. Vår hund i fråga var en svensk lapphund

Lycka till med hundköpet MVH John! smile

Hemmasittare
241 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
Ok tack. Jag skulle aldrig skaffa hund för att lämna den på ett hund-dagis om dagarna, utan det är för att jag vill ha sällskap smile

519 Inlägg
17 februari 2010
C-Douglas skrev:
Ok tack. Jag skulle aldrig skaffa hund för att lämna den på ett hund-dagis om dagarna, utan det är för att jag vill ha sällskap smile

Låter bra,,hund-dagis?? hunden mår bäst att vara hos husse-matte..känner några stycken som har hund med sig och deras problem är att få ut hunden ur hytten,,,hunden trivs där,men har man otur och får en hund med dåligt psyke så märker man att hunden inte vill följa med och då får man anpassa sig......

Lycka till,,kul med hund.
Senast redigerat av mtudiesel (17 februari 2010)

4 005 Inlägg
17 februari 2010
Svärfar hade alltid med sig sin hund i bilen, den älskade det!
Att ta med den som valp kan nog vara en bra idé. Beror väl på lite hur den är.

Sök