3201
Sök

Hur ser man visuellt skillnad på en 2.0 och en 2.3L motor (volvo t-5r)?

59 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
Hejsan!

Hur ser man visuellt skillnad på en 2.0 och en 2.3L motor (volvo t-5r).
Står det någonstans eller var ska man kolla?

Saken är det att jag funderar på att köpa en t-gul, det är dock en italienimport med bytt motor.
Men nuvarande ägaren vet inte vad för motor det sitter i nu, en 2.0 eller 2.3.
Han har kvitto på motorbytet på 8000.

Tänkte om någon snäll person kunde tala om hur man visuellt kan se skillnaden, borde ju stå någonstans!? Så vidarebefodar jag svaren till han.. smile

Hälsningar
Senast redigerat av tobbenilsson (18 februari 2010)

187 Inlägg
18 februari 2010
Det borde stå motorkod någonstans på motorn annars är det kört.
Relevanta motorkoden är antingen B5204 eller B5234, där 20 står för 2.0 och 23 för 2.3liter.

59 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
Tack för ett snabbt svar viktore!

Den här motorkoden, var sitter den på motorn då?

Hs Tobbe

238 Inlägg
18 februari 2010
på volvos rakställda motorer (740,240 mm) så sitter den väl på skyddet till kamremmen, iaf på dom jag har kollat på yikes så där kanske är ett ställe att kolla på ? tongue

Mvh Patrik.

59 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
PWalliN skrev:
på volvos rakställda motorer (740,240 mm) så sitter den väl på skyddet till kamremmen, iaf på dom jag har kollat på yikes så där kanske är ett ställe att kolla på ? tongue

Mvh Patrik.

Hejsan Patrik, det sitter tyvärr inget där (som det egentligen ska göra)...
Inget annat ställe man kan se det på?

Hs Tobbe

241 Inlägg
18 februari 2010
De är inget man kan se på VIN nummret eller ?

238 Inlägg
18 februari 2010
tobbenilsson skrev:
PWalliN skrev:

Mvh Patrik.

Hs Tobbe

jag ska, om jag kommer ihåg det, gå ut o kolla farsans bil när han kommer hem, så återkommer jag med svar wink

92 Inlägg
18 februari 2010
Står i vänster bakkant på motorn, mot torpedväggen, ovanpå vattenpumpen. Man ser det uppifrån om man lutar sig över motorn. Oftast skitigt o jävligt, så man får ta bort lite gegga o grej innan man ser det oftast smile

//Gahmen\\

1 867 Inlägg
18 februari 2010
Det finnns en klack som sticker ut under kanten på toppen, där står motorkoden stansad.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

238 Inlägg
18 februari 2010
PWalliN skrev:
tobbenilsson skrev:
PWalliN skrev:

Mvh Patrik.

Hs Tobbe

jag ska, om jag kommer ihåg det, gå ut o kolla farsans bil när han kommer hem, så återkommer jag med svar wink

stod där jag sa på farsans bil, inte t5:a, men borde va samma, men du har ju fått lite andra ställen, så de e la bara o kolla nu smile

Mvh WalliN

Sök