2244
Sök

Montering av ratt på S40

28 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Hejsan

Jag har tänkt montera en MOMO Nero ratt till min S40 men sen är frågan den... Hur får jag av min orginal ratt? Kanske dum fråga men har inte fattat hur jag ska ta av den hmm tongue

Så det är kanske någon som kan hjälpa mig med att förklara hur jag gör? smile

Tack på förhand!
Mvh

Misuse of alcohol! This is what you say when someone drops a bottle or glass!

716 Inlägg
23 februari 2010
Är inte helt säker!

Men, ska finnas 2(?) skruvar på baksidan av ratten som du skruvar av. Då borde framdelen av ratten komma av (airbag). Sen plockar du bort allt som finns i ratten, Airbagen skruvas av via ett par skruvar och bakom den finns det/ska finnas en lite större mutter. då borde ratten vara av.

Koppla bort all ström är att rekomendera. Vissa pillar med sånt och fått airbagen uppblåst i ansiktet.

Hoppas du förstår något :p

28 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Okej, jag tackar så mkt! Haha ja det får jag nog göra.. vill inte få den i ansiktet precis tongue

Misuse of alcohol! This is what you say when someone drops a bottle or glass!

392 Inlägg
23 februari 2010
Står väldigt utförligt i Haynes bok. Kostar 200-250 kr.

716 Inlägg
23 februari 2010
Han kanske inte har haynes bok att kolla i? Dessutom som vädret varit senaste dagarna kanske inte han vill åka iväg å köpa en för han hellre vill mysa hemma :o :p De ja menar är att han ställde en fråga, svara eller gör de inte. Att hänvisa honom ti´ll haynes bok är lite som att bråka om vem som har rödast keps... tycker jag...

407 Inlägg
23 februari 2010
jag har rödast keps det vågar jag lova...hahah

nej men som tidigare skrivare skrev så var noga med att koppla loss batteripolerna så det inte händer nått..

Sök