3542
Sök

Skakande /vibrerande s60 i lite högre farter

25 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Min s60 t5 -01 började bara av en slump att skaka vid körning efter att bara ha stått en natt,
Bilen kördes efter att ha stått över natten och i hastighet runt 70 och uppåt börjar de skaka/vibrera i hela bilen, Inget under acceleration eller inbromsning i farter under 60-70 heller inte mer när jag bromsar in utan bara skakningar,

Har hört att det kan vara däcken, dom jag jag dock kollat i den mån jag kan ( tagit loss och satt tillbaka, kollat snedslitningar etc)
Sen hörde jag att det skulle kunna vara nedre motorfäste som kan ha givit med sig,
men har ingen aning,

Finns det fler saker det skulle kunna vara?
alla tips är välkommna

Tack på förhand
/stg

593 Inlägg
23 februari 2010
Snö/is i fälgarna?

Redlinefoto
259 Inlägg
23 februari 2010
Eftersom du tagit loss däcken gissar jag på att du tagit bort alla snö och is från fälgarna?

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P

25 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
hmm aa det har jagju =/ du syftar på felbalans då förmodar jag?

25 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Nej tog bara av dom snabbt för att kunne se sneslitning och för att kunna dra om bultarna så det var bara av>titta>på.

Tänkte inte på isen sad

5 089 Inlägg
23 februari 2010
obalans. glapp(vanligtvis styrstag på dessa bilar). is i fälgen. ingen navring(eftermarknadsfälg?). separation på däcket.

Åk in till en däckfirma så hittar dom felet annars.

\Lindgren

Redlinefoto
259 Inlägg
23 februari 2010
stg skrev:
Nej tog bara av dom snabbt för att kunne se sneslitning och för att kunna dra om bultarna så det var bara av>titta>på.

Tänkte inte på isen sad

Is kan göra så det vibrerar ganska rejält (det blir obalans), kolla så fälgarna är helt rena från snö och is

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P

1 562 Inlägg
23 februari 2010
varmgarage över natten:)

6 558 Inlägg
23 februari 2010
e samma med min 02-as v70 å kör man i mycket snö så skakar det som fasen i ratten ... då äre garaget  över natten så det tinar sen äre bra tills nästa gång  big_smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

Sök