2451
Sök

Fuck You Vanadis Gummi!!!

15 Inlägg
12 juli 2007
Trådstartare
BEATNIK skrev:
tror han som skapa tråden insåg att d einte va så farlig..eftersom han inte skrivit nått mer om det....tro det e bullshit....men hade det blivit krångel..så ta ett baseboll trä gå dit å slå sönder lite grejor......hahaahhaaaha

Bullshit..?
Varför skulle jag hitta på en sån sak?

Magnus

43 Inlägg
12 juli 2007
Vilket tattar företag de måste va! Om ska man ha ett företag ska man ju va trevlig och hjälpsam är de inte då kunden kommer tillbaka? Jag går aldrig tillbaka till ett ställe där jag bli illa bemött iaf. Och tror många med mig gör de samma smile

Hmm.
12 juli 2007
Vandis gummi- Ska läggas på minnet. Aldrig dit.

15 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Ang. grillgaller.
Som någon tidigare just nämnt så fick jag heller inte med något galler till min front första gången jag beställde.
JAg var tvungen att säga till dem 3 gånger innan de gav med sig och lämnade gallret tillhörande min front.
Det var först när jag sa att jag ringt till dem och frågat varför inte grillgaller ingår i fronten som e så dyr. Då de i Tyskland sa att det ALLTID medföljer grill så kom ju de på Vanadis gummi på att: "Ja just det ja, det kom nog någonting med där som tillhörde dina grejer". *vissla*

Magnus

2 911 Inlägg
13 juli 2007
Dedär med pris på telefon eller muntligt är vanskligt, både för kunden och företaget, dels kan det hände sånahär saker, men jag har råkat ut för att kunder påstår att det ska kosta mindre än prislappen dom får.
Sen dess kör vi inspelning via telefonväxeln på telefonofferter och lämnar bara skriftliga vilket har funkat bra och det uppskattas av alla.

56 Inlägg
13 juli 2007
MickeW skrev:
Gör nått åt det istället. Bli förbannad och skäll ut dom !
Säg åt dom att blir det inte det priset vi kom överens "muntligt gäller också" om så kan ni plocka bort skiten och sälja till någon annan.

Precis! Be dom behålla skiten!

Proljece?
1 464 Inlägg
13 juli 2007
Tycker att man helt klart ska ifråga sätta någon som säger en sak och gör nått annat.

Men sen tycker jag att vi här på gorg är fel personer att tycka sådant för vi har ingen anning om vad som egentligen hände "jag känner inte dej personligen" och jag känner inte "vanadis gummi personligen" så vem man ska lite på samma sak som ord mot ord han säger en sak och du tycker nått annat.

Dock hoppas jag att det går bra för dej låter knas att dom skulle göra så.

+ att dom får dåligt rykte sådant jag hatar med att 1person eller 10personer av 2000pers inte har fått sina saker. Sen sitter några här och tycker att man aldrig mer ska handla där som med det mesta bara för att 1 person inte får sina saker betyder inte det att det strular med dom nästkommande 2000personerna!!
Senast redigerat av haxer (13 juli 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

15 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
haxer skrev:
Tycker att man helt klart ska ifråga sätta någon som säger en sak och gör nått annat.

Men sen tycker jag att vi här på gorg är fel personer att tycka sådant för vi har ingen anning om vad som egentligen hände "jag känner inte dej personligen" och jag känner inte "vanadis gummi personligen" så vem man ska lite på samma sak som ord mot ord han säger en sak och du tycker nått annat.

Dock hoppas jag att det går bra för dej låter knas att dom skulle göra så.

+ att dom får dåligt rykte sådant jag hatar med att 1person eller 10personer av 2000pers inte har fått sina saker. Sen sitter några här och tycker att man aldrig mer ska handla där som med det mesta bara för att 1 person inte får sina saker betyder inte det att det strular med dom nästkommande 2000personerna!!

Ja, men nu är problemet att det är ANDRA gången det händer och andra gången jag säger till dem på skarpen.
Dessutom är det nite 8.000 kr jag har handlat för.
Första gången överskred det 23000 kr, och denna gång runt samma summa.

Magnus

Hangaround
28 Inlägg
13 juli 2007
Hmmm.......spännande, ska dit nu på måndag. Vi får väl se om det blir bu eller bä. Har haft med dom att göra tidigare o känner faktiskt inte igen bilden av företaget som beskrivs i tråden.
Kan väl hålla med om att alla där kanske inte va de vassaste verktygen i lådan men f öv va de t om trevliga.

Men som sagt vi får se, dom kanske har blivit ena riktiga mongos hela högen.....tongue

I'd rather push a RALLIART than drive a WRX :D

15 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
Father skrev:
Hmmm.......spännande, ska dit nu på måndag. Vi får väl se om det blir bu eller bä. Har haft med dom att göra tidigare o känner faktiskt inte igen bilden av företaget som beskrivs i tråden.
Kan väl hålla med om att alla där kanske inte va de vassaste verktygen i lådan men f öv va de t om trevliga.

Men som sagt vi får se, dom kanske har blivit ena riktiga mongos hela högen.....tongue

Vad har du gjort hos dem med bilen tidigare och vad ska du göra denna gång???

Magnus

Hangaround
28 Inlägg
19 juli 2007
tiger_magnus skrev:
Father skrev:

Inga stora grejer, första gången hade jag beställt slutdämparen+montering och nu i måndags skulle jag hämta ett par baklysen som jag beställt. Hade dock beställt "svarta" lysen som inte alls var särskillt svarta. Dom ska kolla med sin leverantör om dom har skickat fel.
F öv inga konstigheter med priser eller utförda jobb. Synd att det har blivit skit för dig,hoppas det löser sig:/

I'd rather push a RALLIART than drive a WRX :D

1 062 Inlägg
21 januari 2008
Hittade denna gamla tråd som kanske ännu är aktuell?  Vet någon om det fortfarande är samma pajasar som driver detta företag? Har några fler blivit blåsta sedan förra året?

"You Go, we go!"

1 062 Inlägg
21 januari 2008
Father skrev:
tiger_magnus skrev:
Father skrev:

Inga stora grejer, första gången hade jag beställt slutdämparen+montering och nu i måndags skulle jag hämta ett par baklysen som jag beställt. Hade dock beställt "svarta" lysen som inte alls var särskillt svarta. Dom ska kolla med sin leverantör om dom har skickat fel.
F öv inga konstigheter med priser eller utförda jobb. Synd att det har blivit skit för dig,hoppas det löser sig:/

Blev skit för mig med!  Dem är fortfarande skyldiga mig 600kr + Original Riegergaller till min front.

Synd att dem inte vågar svara för sig på forumet...

"You Go, we go!"

945 Inlägg
21 januari 2008
fy fan vilka jävla skitstövlar!
Som tidigare nämnts i tråden, även ett muntligt avtal ÄR bindande. har dom sagt ett pris till dig så gäller det priset, dessutom så ska dom kontakta dig och berätta ifall priset inte blir det avtalade, pga dyrare delar än beräknat etc.
Tyvärr så kan det ju vara svårt att bevisa exakt vad ett muntligt ingånget avtal har innehållit.
Hade du med dig nån kompis till firman när du fick prisuppgiften? (den du fick innan du lämnade in bilen)
I sådana här fall så står ju ord mot ord. Kontakta Plus och fråga i fall inte dom kan ta upp ditt problem.
Du har ju fått ett 50 % igt prispåslag.

blinka blått om du vill rejsa!

74 Inlägg
1 050 Inlägg
21 januari 2008
Jag har ej satt mig in i hela tråden, men av det lilla jag läst, så förstår jag att du blivit BLÅST på mer pengar än vad ni kommit överens om? Att tjabbla vidare med "Vanis gummi" är nog dessvärre lika illa som att slå huvudet i väggen. (det ger ingen utdelning alls) Vänd dig istället till din kommuns konsumentvägledare, tala om för henne/honom via mail eller tel, exakt vad som hänt.
Hon kommer att ställa Vanis Gummi mot väggen med lagboken i högsta hugg lol

Vad det gäller "extrakostnader" som tillkommit utöver vad ni redan kommit övrens om. så får den kostnaden EJ överstiga +20%. Tillkommer det mera så måste kunden först tillfrågas. Sådan är lagen.

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

285 Inlägg
21 januari 2008
J-vla F-ttor det finns! hoppas allt löser sig.

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!

1 062 Inlägg
27 februari 2010
Update, hur har det gått med skojjarna?

"You Go, we go!"

Sök