Jag har sedan länge kommit överens med detta företag om ett ungefärligt pris som högt räknat skulle bli 10.000 kr.
Det som skulle göras var:
- Ny framspoiler
- Ny bakspoiler
- Nya sidokjolar
- Lack av spoilers + sidolister
- Ny ljuddämpare
- Nytt utblås
När jag kom dit idag för att hämta min bil så frågade han bara om jag ville betala kontant eller med kort, utan att ens säga vad det exakta priset blev.
VIKTIGT att nämna var att de beställt FEL bakspoiler till bilen.
Så i priset som snart nämns så ingår inte ljuddämparen+utblås eller bakspoilern och lack för denne.
Jag bad honom att skriva ut en offert (kvitto) och allt hade helt plötsligt landat på ca: 15.000 kr.
Utöver detta så kommer jag ju att få betala ett par tusen för bakspoilern, minst 2000 kr. för ljuddämparen och utblåset samt en fantasi-summa från deras sida på monteringskostnad.
Innan jag gjorde beställningarna och lämnade in bilen så sa en kille på Vanadis Gummi (inga nämna, inga klämda) att dörrarnas lister e ju så markant små och ska inte vara några problem att baka in i lack-kostnaden på de stora delarna som front, bak och sidorna.
700 kr. ska jag betala för lack av endast små lister i storlek av en bröstvårta...
I morgon ska jag dit och förhandla lite med mammen som jag tidigare pratat med och kommit överens med.
Han var givetvis inte där idag.
När vi (jag o min vän) är där och blir assisterade så uppträder personalen där väldigt otrevligt.
Jag sa att jag måste få kontakta min bank om jag ska punga ut med så stort belopp.
Han kastade en bärbar telefon i famnen på mig där han redan kopplat upp sig med ton i luren och sa åt mig att slå numret.
Dessutom hade han ingen lust att hjälpa mig hitta numret till Banken då han har internetuppkoppling på sin burk där han sitter.
Jag får ta mig hem ledsen och besviken och återkomma igen imorgon.
När jag lämnar stället och säger "Hej då" får vi inte ens något svar då de sitter 2 pers 3 meter ifrån oss när vi går.
En i personalen hade dessutom parkerat in min kompis bil i ett hörn.
Då vi ska åka står han några meter ifrån sin bil och pratar i mobilen.
Vi startar bilen och ger honom en vink att flytta bilen. Han ser att vi ska ut men går genast iväg och ställer sig bakom en vägg och fortsätter att prata i telefonen.
JÄVLA STÄLLE!!!!!!!!!
Och dem förlitar man sig på..!
Magnus