3198
Sök

Stör mej på folk som inte har skattemärket på bilen !!

Defloratör.
641 Inlägg
5 januari 2008
richardoo290 skrev:
nitrox skrev:
och allt blir säkert bättre för att folk skiter i o betala skatt?
ja dem pengarna kanske går till bättre vägar, fler vägar osv...
tycker alla småglin bör växa upp och göra rätt för sig. det blir bättre för oss alla då!

Det där var bland det mest naiva jag har hört den här veckan!

varför det?
tycker du det är bra med skattefuskare?

Ja det tycker jag. speciellt när vi betalar vägskatter som är hutlösa och det enda skiten går till är dessa förbannade vier räcken och politikers vinfestande.

Vägskatt bensinskatt = bullshit

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

DFFL
9 020 Inlägg
5 januari 2008
Dagens I-landsproblem.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

V-Power
1 186 Inlägg
5 januari 2008
Mortalis skrev:
Konbanan skrev:
engolf skrev:
Hehe, varför stör det dig så mycket?

Jag körde utan klistermärke i tre år, sket i att betala skatt. Bara rätt åt staten som redan fått alldeles för mycket pengar från mig...

Jag håller helt klart me dej! Lura staten så mycke ni kan när skatten är så sjukt högt.
Sen frågar vissa: Varför ska du inte betala skatt när andra gör de? Varför ska de jag betalar in till staten gå till socialbidrag till idioter som aldrig har lyft ett finger i hela sitt liv. Jag förstår att skatten e hög på grund av bra sjukssystem o annat skit, men sänk förfan på alla bidrag.

Du tror på fullaste allvar att folk går å lever lyxliv på socialbidrag eller? Vet du ens hur mycket socialbidrag är? Knappt att du skulle kunna köpa mat o betala hyran för dom pengarna iaf..sen behöver faktiskt vissa bidraget en kortare period för att klara sig, vissa har t.ex. varit med om skilsmässor där det blivit konstiga fördelningar till den ene partens nackdel (känner en sådan kvinna, som absolut inte är en snyltare!) och behövde bidrag under en period för att kunna överleva, men de va fan inge lyxliv kan ja säga...
Så sluta tracka på alla med bidrag, visst är det bra att försöka få ut folk ur bidragsberoende, men jävligt långt ifrån alla gör de för att de e så jävla roligt att utnyttja systemet eller vad du nu tror...jäkla MUF snack.

Vet att detta e extremt off topic men vafan...man kan ju inte hålla sig

Nu kan jag inte heller hålla mej du..

Det brukar ju vara så att socialbidrag e till för att man ska överleva. Finns ju inte för att man ska ha chans o få in lite extra pengar vid sidan av. Men de e situationen innan som har lett till att personen i fråga behöver ett socialbidrag som man kan ha synpunkter på. Nu hade kvinnan i ditt fall blivit drabbad av en skillsmässa o de e bara o beklaga, e ju svårt o veta att man ska behöva skilja sej. Men dem som inte har skaffat sej en utbildning då? Och dem som jobbar svart samtidigt som dem får in bidrag? Och dem som e så lata så dem knappt orkar gå o skita, jag känner en som e så lat.. hade hon inte varit gift hade hon gått på socialbidrag.

Var nämde jag att de skulle vara ett lyxliv?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Teddan
2 495 Inlägg
5 januari 2008
engolf skrev:
r-ted skrev:
i norge beslagtar dom skyltarna på bilen om skattemärke saknas.
det spelar ingen roll om skatten är betald eller inte.

I Norge beslagtar de skyltarna om skattemärke saknas...smilesmile

Vet inte var du fick det ifrån, men jag vågar påstå att det inte stämmer.
Jag har blivit stoppad i rutinkontroller, av civila polisbilar, och vanliga patrullbilar...Det de gör är: kollar körkortet, ev regbeviset och önskar dig en fortsatt fin dag.
Och märket då tänker du säkert? Har inte haft på tre år...

De kanske kan ta skyltarna från en norskreggad bil om skatten på den inte är betald, men svenska bilar ger de fan i, egen erfarenhet...

självklart menar jag norsk bil , glömde skriva det.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

3 235 Inlägg
5 januari 2008
peegee skrev:
engolf skrev:
skutte skrev:

Inte så kul om polisen kollar upp dej wink

Eller som bror min. köpte en lätt begagnad Senda eu-moped hösten -06. Skulle nu i november ställa av den för vintern. visade sig att förra ägaren hade ställt av den våren -06. han körde alltså oskattat omedvetet i över ett år.

Japp, I know:(
Men tro mig, även om jag fick böter på 5 lappar, så sparade jag ändå ca 20000++ under de tre åren.
Hade dieslebil då, och skatten låg på 4650 kr.

Då drog du på dig flera betalningsanmärkningar hos kronofogden 3 år i rad för din protest antar jag?
Vägverket är ju snabba att skicka obetalda fordonsskatter till indrivning/inkasso och efter 2 månader till kronofogden inkl flera hundra kronor i påminnelsavgifter och dröjsmålsränta...
... eller körde du avställt och därmed ej trafikförsäkrat i 3 år oxå? roll

Japp, sket i fordonsskatten, försäkringen och besiktningen i tre år.

Teddan
2 495 Inlägg
5 januari 2008
fy fan va arg man skulle bli om man blir påkörd av en idiot utan försäkring på sin bil.

3 235 Inlägg
5 januari 2008
r-ted skrev:
engolf skrev:
r-ted skrev:
i norge beslagtar dom skyltarna på bilen om skattemärke saknas.
det spelar ingen roll om skatten är betald eller inte.

I Norge beslagtar de skyltarna om skattemärke saknas...smilesmile

Vet inte var du fick det ifrån, men jag vågar påstå att det inte stämmer.
Jag har blivit stoppad i rutinkontroller, av civila polisbilar, och vanliga patrullbilar...Det de gör är: kollar körkortet, ev regbeviset och önskar dig en fortsatt fin dag.
Och märket då tänker du säkert? Har inte haft på tre år...

De kanske kan ta skyltarna från en norskreggad bil om skatten på den inte är betald, men svenska bilar ger de fan i, egen erfarenhet...

självklart menar jag norsk bil , glömde skriva det.

Polisen här i Norge har ingen rätt att ta skyltarna om man betalat skatten, men inte har märket på. De som inte betalar skatten och inte ställer av bilen hamnar i ett register för avskyltning.
Har man därimot pröjsat, så finns man inte i det registret, oavsett om märket sitter på bilen eller inte. Norrmän är ju också människor, och det är mänskligt att glömma märket, eller tappa bort m m..,och det betyder ju inte att man inte får köra bilen.

Teddan
2 495 Inlägg
5 januari 2008
samma sak gäller om inte bilen är besiktat bilen eller som det heter på norska
eu-godkjening.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 januari 2008
Hur många av hella bunten finns som kör med avställd bil utan betald skatt, utan försäkring
Hur korkad är ni för att köra så? var har ni vettet någonstans? Har ni inte sällskaps liv i era händer, ni har säkert inga barn? nej ni är för unga för en sådan ansvar, för att tänka rätt och köra avställd bil. eller ni gör inte det men det är kul att spela tuff och sover gott på kvällen med dåligt samvet om dagens inlägg.
Det finns tre sorter av mäniskor i en mäniska: Den som man är, den man skulle vilja vara och den som man påstor vara, vilken är du då? cool

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

?
1 038 Inlägg
1 mars 2010
Kan inte vara lätt att vara du just nu då dem tagit bort skattemärket wink
Senast redigerat av GTi-R_Danne (1 mars 2010)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
1 mars 2010
Gött trådlyft (Y)

Sök