2932
Sök

Vill ej varva; Audi 100 Cc -86?

260 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
#1
Är bilen för snålt inställd om bilen inte vill varva ut?
Besiktade idag med CO 0,7 (3,5)


Audi 100 Cc -86



**Fixade en godkänd rubrik. MVH jonTe/moderator**

Nu en Audi A4 -96

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 januari 2010
#2
ChristerGustafson skrev:
Är bilen för snålt inställd om bilen inte vill varva ut?
Besiktade idag med CO 0,7 (3,5)


Audi 100 Cc -86

Det tror jag inte, men har du kikat hur tändningen står, samt kollat alla tänddelar?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

260 Inlägg
5 februari 2010
Trådstartare
#3
Helt plötsligt går bilen jämt och fint, och axar bra.
Men skall bensinpumpen gå hela tiden?
Hörs inte när jag kör, men hörs hela tiden när jag backar ut från gården.

Nu en Audi A4 -96

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 februari 2010
#4
ChristerGustafson skrev:
Helt plötsligt går bilen jämt och fint, och axar bra.
Men skall bensinpumpen gå hela tiden?
Hörs inte när jag kör, men hörs hela tiden när jag backar ut från gården.

Ja den ska gå, men om du hör den hela tiden så är det nog pumpen som är påväg att ge upp, och t.om den som kanske ställt till med dina problem?


Testa sätt lite tvåtaktsolja i bensinen för att smörja upp pumpen,



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

260 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
#5
Tack för det tipset, skall prova tvåtaktsoljan.

Nu en Audi A4 -96

260 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
#6
Nu startar bare bilen i bästa fall ett par minuter.
Har kollat bränsletrycket nu med en komp-mätare och den visade C.a 8kg, före filtret.
Får tryck vid kallstartsspridaren. men ej vid spridarslangsanslutningen på bränslemändgivaren när jag håller upp tallriken.
Vad tror ni det kan vara?

Nu en Audi A4 -96

260 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
#7
Kom på felet till slut, för bilen startade under helgen när det var +grader.
Och igår när jag skulle till macken, så stoppade bilen, men startade när jag lossade bränslereturen vid bränslegivaren.
Så antagligen är det någon isbildning på returslangen eller om det sitter någon burk eller ventil på returen.
Någon som vet om det sitter något mellan bränslegivaren och tanken?

Nu en Audi A4 -96


Sök