2560
Sök

Lackskador så som Stenskott ? vilka firmor kan hjälpa en :)

Sir skrotnisse
191 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
Hejsan detta jag skriver nu e för min Styvpappas del .. han har en lambo gallardo som har fått lite stenskott på huven .. och han skulle vilja veta vilken firma som e absolut bäst på att laga sånt .. skulle vara tacksam för ett par svar så han kan få stenskotten lagade smile mvh Dennis cool

689 Inlägg
20 december 2009
Närmaste lackfirma..?

Sir skrotnisse
191 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
Bagarn skrev:
Närmaste lackfirma..?

han vill bara ha det bästa förstålig nog .. så vilka e ruggigt duktiga här i sthlm ?

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
20 december 2009
om jag vore han så skulle jag ta en titt på ssr tror jag de heter då de fixar endast stenskotten utan att behöva lacka om huven.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Sir skrotnisse
191 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
ExCon skrev:
om jag vore han så skulle jag ta en titt på ssr tror jag de heter då de fixar endast stenskotten utan att behöva lacka om huven.

tackar ssr sa du då ska jag söka reda på dom smile

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
18 januari 2010
E man så nog mad bilen tycker jag man ska lacka om huven. Penslar man bara i med färg och polerar garanterar jag att det börjar rosta fort om det inte är plasthuv.
Senast redigerat av KBerglund (27 februari 2010)

67 Inlägg
27 februari 2010
Blir det någonsin bra att lackera om enskillda delar? blir inte nyansen väldigt olik?...Jag har ett stenskott på ca 2x2mm på taket som rostat och undrar vafan jag ska göra!? (lessen om jag snor tråden:P!)

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
27 februari 2010
det är bara be dom fota färgen sen slipa ner rosten måla om hela taket.
Taket är sällan man se jämte någon annan del så det är nog ingen fara värre om det är huv och skärm tex.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
1 mars 2010
KBerglund skrev:
E man så nog mad bilen tycker jag man ska lacka om huven. Penslar man bara i med färg och polerar garanterar jag att det börjar rosta fort om det inte är plasthuv.

I första hand tycker jag att man ska fylla i stenskotten, gör man det på rätt sätt och håller efter bilen dröjer det väldigt många många många år innan det blir någon påtalig rost, och i det läget kan man välja att lacka om huven.

Gör man på "fel" sätt, så kommer det fortfarande dröja väldigt lång tid innan det är befogat med en omlackering pga rost.

Man ska alltid sträva efter att behålla orginallacken på en bil så länge som möjligt, just pga rostskydd och vidhäftning.

Dessutom är det väl knappast ekonomiskt försvarbart att kasta bort pengar på något som garanterat inom en snar framtid efter lackering kommer se likadant ut, förutsatt att det inte handlar om omfattande mängder av stenskott.

/Bara en åsikt från en kille som inte har byxorna fulla med pengar

Sök