2267
Sök

Tappat böterlappen?

576 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Kan man betala sin Parketings bot någonstans på internet?
Senast redigerat av Traz (20 december 2008)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
20 december 2008
jag kastar min lapp, sen väntar jag tills jag får påminnelsen, då betalar jag!
inga extra avgifter får man.

Jonas

118 Inlägg
20 december 2008
kommer en påminelse smile

576 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Helt säkert att ingen extraavgift tillkommer? När kommer påminelsen om man räknar från dagen man fick bötern?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
20 december 2008
Traz skrev:
Helt säkert att ingen extraavgift tillkommer? När kommer påminelsen om man räknar från dagen man fick bötern?

japp dom får inte ta ut nån avgift, lappen kan ju blåsa bort eller någon rycker den. har fått p-bot 2ggr och väntat på påminnelsen båda gånger o inga extra avgifter har jag fått

Jonas

576 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Volvo__Mannen skrev:
Traz skrev:

japp dom får inte ta ut nån avgift, lappen kan ju blåsa bort eller någon rycker den. har fått p-bot 2ggr och väntat på påminnelsen båda gånger o inga extra avgifter har jag fått

Ok

576 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
Tack för infon!

7 100 Inlägg
20 december 2008
annars så felparkera igen så får du ju en ny tongue

närå,vänta bara så kmr påminnelsen!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

DFFL
9 020 Inlägg
21 december 2008
Volvo__Mannen skrev:
Traz skrev:

Varför vänta på påminnelsen?
Betalar man direkt så är den ju ur världen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
21 december 2008
Precis! varför slänga första lappen och betala påminnelsen?

719 Inlägg
21 december 2008
Måste jag betala in pboten direkt?

Nej, betala inte in själva kontrollavgiften eller parkeringsanmärkningen som fästs på fordonet.
Det skickas alltid ut påminnelse till registrerad ägare på ursprungsbeloppet, det är det lag på.
Parkeringsboten på rutan kan t.ex ha lossnat och då har bilägaren inte en aning om att det har begåtts ett fel, så vänta in din påminnelse, om det nu kommer nån..

* Om parkeringsvakten skrivit fel registreringsnummer så får du ingen påminnelse alls, varför skulle dom skicka påminnelsen till just dig?

* Om parkeringsvakten har skrivit fel bilmärke skrivs parkeringsboten av då avstämnning mot bilregistret görs. Ärendet läggs ner,  ingen påminnelse skickas ut.

* Ibland florerar det falska parkeringsböter på gator och torg, troligtvis skickar dom ingen påminnelse hem till dig.

* Någon buse kan ha satt sin pbot på din vindruta, i förhoppning om att du ska betala den utan att granska parkeringsboten närmare, betala inte.

* Vissa gillar även att dom kostat parkeringsbolaget extra porto, kuvert och tid genom att vänta in påminnelsen.

Jag betalar dock direkt så slipper man tänka på skiten.

Chef
167 Inlägg
21 december 2008
Jag försöker undvika att få någon bot tongue

Over and out

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
21 december 2008
jag har fått 1 gång i mitt liv den rev jag och påminnelsen uteblev! wink så nej, aldrig att jag betalar direkt...

Volvoskadad
6 017 Inlägg
21 december 2008
FireTraXX skrev:
Volvo__Mannen skrev:
Traz skrev:

man kan ju hoppas att den glöms bort....

Jonas

576 Inlägg
4 januari 2009
Trådstartare
Volvo__Mannen skrev:
FireTraXX skrev:
Volvo__Mannen skrev:

man kan ju hoppas att den glöms bort....

Förekommer det att parkerings böter verkligen uteblir? Om man fick bötern för ca 2-3 veckor sen, och de inte har skickat en påminnelse än, kan man räkna med att inte behöva betala bötern då? Hur lång tid brukar det dröja innan de skickar en påminnelse?

400 Inlägg
1 mars 2010
har en fråga jag har fått 2 p böter januari 2010 nu är det mars o har fortfarande inte fått hem påminnelsen :S va händer då? har dom glömt o skicka ut en kanske skrivit fel på bötern.. Mvh

VW-nörd?
4 332 Inlägg
1 mars 2010
Ring och förklara att du saknar en bot och fråga om den är på väg så ska du se att du får hälp wink

3 059 Inlägg
1 mars 2010
Mortalis skrev:
Ring och förklara att du saknar en bot och fråga om den är på väg så ska du se att du får hälp wink

lollollol

Lag (1976:206) om felparkeringsavgift: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19760206.htm

Är dte på en kommunal parkeringsplats/parkeringsficka du fått boten så finns inbetalnings gironummer och info i nedanstående länk:
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag … nmarkning/
Senast redigerat av Smajly (2 mars 2010)

400 Inlägg
2 mars 2010
Smajly skrev:
Mortalis skrev:

lollollol

Lag (1976:206) om felparkeringsavgift: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19760206.htm

Är dte på en kommunal parkeringsplats/parkeringsficka du fått boten så finns inbetalnings gironummer och info i nedanstående länk:
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag … nmarkning/

okej men det va P-malmö som har satt dom så dom kommer väl tongue

Sök