3333
Sök

Pioneer AVH-4100 DVD plus USB-hårddisk eller?

1 581 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
Halloj!
Jag har inhandlat och nu är den också monterad en Pioneer AVH-4100 DVD i min bil och vill ha mig ett schysst bibliotek med film/musik till denna.
Har hört att det är fruktansvärda laddtider om jag jag säg skulle köpa mig en 160gb WD passport USB-hårddisk och koppla till denna? Sen tänkte jag fråga GÅR det nu på denna modell då jag vet att 3100 kunde man inte kolla film från usb-hårddiskar?

Är det en bättre idé att köpa mig en Ipod touch 64gb eller Classic 160gb och lagra film/musik på för snabbare accesstid?

Overloaded
60 Inlägg
26 februari 2010
Om du skaffar dig en 1.8" HDD bör du inte få några problem.
Dom vanliga 2.5" diskarna orkar inte Pioneer maskinen av att driva.
Har inte provat film på HDD till min maskin så jag vet inte om det går.
Ipod video funkar om du har specialkabeln från Pioneer.

Saab 9-5 Aero Kombi
Member of Team SFR
www.teamsfr.com

82 Inlägg
26 februari 2010
Tja. Pratade med Andreas på DMC. Han sa att 8 gigs usbminne är lagom. För med mer är så blir det jobbigt för den att "ladda" Ha köpt en sån jag med nämligen :-)
Samma sak med denna.. Man kan inte kolla film fån USB minnet. Bara från DVD:n. Mvh Cippe

1 581 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
Så det går INTE att se på film från USB-hårddisk och att pusha på med mer än 8gb musik blir trögt.
Känns som att de lutar åt en Ipod classic 160gb eller köpa mig en ny touch då:)
Senast redigerat av Fellow (26 februari 2010)

Overloaded
60 Inlägg
26 februari 2010
Jag kör iPod till min och det funkar sjukt bra. Dock inte när det är riktigt kallt och iPoden är en 10-15 grader kall... då känner inte maskinen av den.

Saab 9-5 Aero Kombi
Member of Team SFR
www.teamsfr.com

1 581 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
Då får de antingen bli Ipod touch 64gb eller Ipod classic 160 gb

82 Inlägg
27 februari 2010
Eller spela dvd:s :-) Jag kör musiken via ett 8 gigs usb minne och videos/filmer via dvd:n...

1 581 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
Cippe skrev:
Eller spela dvd:s :-) Jag kör musiken via ett 8 gigs usb minne och videos/filmer via dvd:n...

Jobbigt att flippra med skivor:P Allt ska vara tillgänligt genom ett knapptryck:D

Fotograf
24 Inlägg
27 februari 2010
Jag har med 4100 å kollade upp om de med externa  hårddiskar  4100 klarar bara upp till 80GB hdd ! Jag köpte ett kingston 32 GB USB minne å de funkar bra !

Nilsson_J - Fotograf

Fotograf
24 Inlägg
27 februari 2010
Cippe skrev:
Tja. Pratade med Andreas på DMC. Han sa att 8 gigs usbminne är lagom. För med mer är så blir det jobbigt för den att "ladda" Ha köpt en sån jag med nämligen :-)
Samma sak med denna.. Man kan inte kolla film fån USB minnet. Bara från DVD:n. Mvh Cippe

Det där med att man ente kan se på film med usb stämmer ente ... för det e så att spelaren läser antingen DIVX Filer el dvd filmer ! så om du bara ah slängt i en film på usb minne som e avi fil e de ente konstigt att de ente funkar !

Nilsson_J - Fotograf

82 Inlägg
28 februari 2010
Jag la upp divx filer på usbminnet men spelaren hittade dom inte överhuvudtaget.!....

1 581 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
Cippe skrev:
Jag la upp divx filer på usbminnet men spelaren hittade dom inte överhuvudtaget.!....

Tror det har med bitraten att göra!? Var någon gräns som gällde såvitt jag vet.

82 Inlägg
2 mars 2010
Jadu. Jag gav upp det o kör via dvd istället.*ler* Men den läser inte alla där heller så...

1 581 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
Cippe skrev:
Jadu. Jag gav upp det o kör via dvd istället.*ler* Men den läser inte alla där heller så...

Ipodkabel och Ipod touch 64 Gb eller Classic 160 Gb;) Löser allt!

82 Inlägg
3 mars 2010
Då får jag skaffa mej en ipod touch 64 då..
Ungarna har sånna tror jag.....! :-)

Sök