3446
Sök

Golf IV v5, värde?

Med-lm
132 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
#1
en snubbe på jobbet har en golf v5a - 99

guld, i stort sätt all utrustning, mkt fint skick, 18k mil
nya vinterpuckar på alu
fina sommar på alu
sänksats, annars helt orginal

vad kan värdet på en sånhär ligga? vi diskuterar runt 25k, tycker de låter vettigt.. vad tycker ni?

OEM <3
6 957 Inlägg
3 mars 2010
#2
Turbo_Putte skrev:
en snubbe på jobbet har en golf v5a - 99

guld, i stort sätt all utrustning, mkt fint skick, 18k mil
nya vinterpuckar på alu
fina sommar på alu
sänksats, annars helt orginal

vad kan värdet på en sånhär ligga? vi diskuterar runt 25k, tycker de låter vettigt.. vad tycker ni?

25k lät rätt bra i mina öron, ganska oattraktiv motor i Mk4or, även om jag sj. skulle vilja ha en.

Sen beror det ju lite på om den sv.såld, servicebok och allmänt skick smile

OEM <3

187 Inlägg
3 mars 2010
#3
Den motorn e ju inge fel på..

Dessutom är det så att den v5 motorn som visar 150 på pappret lämnar betydligt mer orginal.

Finns lite att läsa om det. billig försäkring och mer effekt än utlovat smile

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
3 mars 2010
#4
Dock har dom ju haft en del strul med kamkedjorna om jag inte missminner mej?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

187 Inlägg
3 mars 2010
#5
Det stämmer..

Plasten blir gammal o skör.

Bättre på dessa än tidigare Vr6 modeller dock.

Men lyssna efter rassel! smile Rasslar det inte bör det inte vara någon överhängande fara.. även om det skulle kunna inträffa

1 853 Inlägg
3 mars 2010
#6
Jag kan inget om V5:an på Golf 4:an tyvärr...

Men på gammla vr6:orna så fanns det ingen spikad service intervall på kamkedjan, då den kan hålla rätt länge... men glidskenorna/sträckarna ger sig ändå tillslut....

När jag pratade med VAG/Berners för längesedan så rekommenderade dom att byta kamkedjan (samt glidskenor, sträckarna, rullar och hala kittet...) ändå vid 20.000 mil om den inte var bytt sedan tidigare...

Då vet man att den rullar 20.000 till sa dom...

Men detta är då för Golf vr6:an 92-98

Men kan ju vara bra att ha i åtanke i alla fall...

/mvh soyd

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
3 mars 2010
#7
25 k är ett bra pris på den!

V5:an är förövrigt en mysig motor i mina ögon.
Är ju inga större problem att göra omkörningar med den iaf.
Och sen ska man ju inte glömma ljudet ur den heller. Är så man får rysningar varje gång big_smile.

Vanliga bekymmer med sågott som hela Mk4 serien är att lmm strular. Är det enda jag har bytt på min förövrigt smile. Kostade 3250 för att få den bytt och "ingift" med systemet.

Allt för den där jävla hatten!

1 798 Inlägg
3 mars 2010
#8
http://www.bilpriser.se/

kan ju alltid kolla där eller blocket för ett hum om värdet 25 låter som ett väldigt bra pris tkr jag

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

2 751 Inlägg
3 mars 2010
#9
Hade lätt köpt den för 25k. jag fick 25-30k för min 1.6 av en bilhandlare för ett år sen.

Who Djaa bless no man curse

jorgen72
3 mars 2010
#10
25 tusen låter ju väldigt billigt o verkar som ett bra köp

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 mars 2010
#11

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök