Instämmer med de andra och svarar Viggen. Udda, blixtrande snabb och den kommer säkerligen stå sig skapligt i värde.
Nackdel? Väghållningen är inte på topp.
Väghållning är ju den samma som i Aeron.. Ända skillnaden är att den är så mycket starkare att den gärna rycker vänster-höger under hård accerelation.
Ja väghållningen är likadan som i Aero, dvs inte särskilt bra. Men som sagt, Viggen är överstark i förhållandet till chassit och har helt enkelt problem att hantera alla sina hästar.
Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
En original Viggen känns som en svävare i hastigheter över 180 kmh. Zero groundcontact typ... Har inte upplevt Aeron så. Men byter man till en fin sportdämpning så har man sig en fulländad och unik bil som heter duga!
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
En original Viggen känns som en svävare i hastigheter över 180 kmh. Zero groundcontact typ... Har inte upplevt Aeron så. Men byter man till en fin sportdämpning så har man sig en fulländad och unik bil som heter duga!
Jag säger ju inte att Viggen är "bra" på det viset.. Det beror ju på vad man jämför med.... Saab 93og/900ng (i överhuvudtaget) är ju en Opel i rakt igenom, så vad kan man fövänta sig?
Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Opel rakt igenom? att skylla opel för den dåliga framvagnen är ju helt galet. inget fel på opels framvagn, har kört både kadetter och vectror med 250hk och dom har inte ålat sig så på vägen som en ng900/9-3 gör med hälften av effekten. Hade saab bara använt vanliga bärarmar så hade inte problemet funnits.
Opel rakt igenom? att skylla opel för den dåliga framvagnen är ju helt galet. inget fel på opels framvagn, har kört både kadetter och vectror med 250hk och dom har inte ålat sig så på vägen som en ng900/9-3 gör med hälften av effekten. Hade saab bara använt vanliga bärarmar så hade inte problemet funnits.
Vad säger du, inte kan det vara Saabs fel? Nej, då är det lättare att skylla allt på Opel
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Som sagt så är nog viggen lite överstark i förhållande till väghållningen men att tänka på så är det ju 2,3a i viggen vilket ger mer effekt o vridmoment jag hade endå valt viggen alla gånger
IceEyes skrev:
UhrJr skrev:
IceEyes skrev:
Instämmer med de andra och svarar Viggen. Udda, blixtrande snabb och den kommer säkerligen stå sig skapligt i värde.
Nackdel? Väghållningen är inte på topp.
Väghållning är ju den samma som i Aeron.. Ända skillnaden är att den är så mycket starkare att den gärna rycker vänster-höger under hård accerelation.
Ja väghållningen är likadan som i Aero, dvs inte särskilt bra. Men som sagt, Viggen är överstark i förhållandet till chassit och har helt enkelt problem att hantera alla sina hästar.