2376
Sök

Problem med b230et

116 Inlägg
10 januari 2010
jävligt skumt asså,

86 Inlägg
11 januari 2010
Om bilen är orginal så förstår jag att den inte går bra när du laddar 0.9bar tongue

342 Inlägg
13 januari 2010
Trådstartare
ne det har jag tagit reda på men tackar för upplysningen..........

bilen har dragit 1,6liter milen landsväg utan någon direkt användning av turbon nu.
tror den går lite fett därav ryckningarna kanske??

har ställt tillbaka lmm "kugghjul" 3 hack nu idag och ryckningarna e istortsett helt borta men nu e fenomenet att den slår ifrån tillbaka.  blir snart galen på detta bilen har ju haft en ägare och gått 15,000 mil och e 110% orginal.

342 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
felet funnet tempgivaren till motorstyrningen va kass samt lite hög co halt.  men bilen går inte fullt 100 ut den rycker lite vid gaspådrag och går ojämt vid uppstart oavsett varm kall eller om man bara stänger av och startar.  några tips ang detta??

342 Inlägg
7 mars 2010
Trådstartare
öppnar upp min gamla problemtråd igen..har fått iordning på allt på bilen nu och chippat den med chip från BSR´och enligt deras spec så ska man höja laddtrycket till 0,95 bar men problemet e att bilen kan småspika så man hör det. ibland mestadels på 3an å 4ans växlar.. kör på v-power bränsle..  co på 1,0 och sen drar bilen mellan 1,3-1,8 oavsett körstil..  kan heller inte flytta lmm då går bilen sämre..

någon som har några tips å råd???

Sök