2378
Sök

Sänka bilen (BMW e30 320 -89) Tips :D

Utbildad Service tekniker
117 Inlägg
18 november 2009
Svirre skrev:
Först vill jag att alla volvo raggare kan hålla sig till sina egna disskusioner och inte försöka pracka på oss andra att vi ska kapa fjädrarna och åka runt och studsa som fjån på stan. och sen vill jag säga att jag köpte det här till min bmw och vart väldigt nöjd bmwn ligger snyggt på vägen för en ganska billig peng sänker 60 runt om:)  http://gemotorsport.jetshop.se/

Jaså är det bara volvo raggare som kapar fjädrarna???

Darth Vader
1 644 Inlägg
18 november 2009
Det görs på fler bilar, det är bara så att ingen vill erkänna det smile

OnT: Om du redan har köpt ett paket, vad är det för tips du är ute efter?

Braaaaap?

Med.lem
3 759 Inlägg
18 november 2009
GE säljer. Många som kör med dom på e30.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

3 Inlägg
19 november 2009
Nej man kapar fjädrarna på många bilar även bmw tyvär. visst det kan man vell göra om man inte har råd med något bättre eller så men det är ju långt ifrån snyggt eller bra att göra så det är ju inget man tipsar någon annan med. och om du lade märke till det mattley så var det en i disskusionen som drog det som ett tips ungefär som han kommit på värsta lösningen och han körde volvo. och helt sariöst oftast äre volvo raggarna som gör så och tycker det är skit coolt, håller du inte med?

Utbildad Service tekniker
117 Inlägg
20 november 2009
Svirre skrev:
Nej man kapar fjädrarna på många bilar även bmw tyvär. visst det kan man vell göra om man inte har råd med något bättre eller så men det är ju långt ifrån snyggt eller bra att göra så det är ju inget man tipsar någon annan med. och om du lade märke till det mattley så var det en i disskusionen som drog det som ett tips ungefär som han kommit på värsta lösningen och han körde volvo. och helt sariöst oftast äre volvo raggarna som gör så och tycker det är skit coolt, håller du inte med?

Hehe jo men bara för att man kör volvo och kapar fjädrarna är man väl ingen raggare för det?? Och klart det blir snyggt när bilen inte är lika hög som en monster truck...

359 Inlägg
22 november 2009
svirre, ser du skillnad på en bil med kapade fjädrar och en med sänkningssats?

3 Inlägg
22 november 2009
ja man ser skillnad när man åker med bilen. nej okej jag ber så hemst mycket om ursäkt att jag skrev raggare men det är så vi kallar dom där jag bor så. och du har rätt med att bilen är snyggare när den är låg. Men vad jag försöker säga är att man ska lägga ner lite tid och pengar på bilen istället för att hitta massa dåliga lösningar och absolut inte tipsa någon annan med dessa lösningar.

Random Hero
4 047 Inlägg
22 november 2009
Svirre skrev:
ja man ser skillnad när man åker med bilen. nej okej jag ber så hemst mycket om ursäkt att jag skrev raggare men det är så vi kallar dom där jag bor så. och du har rätt med att bilen är snyggare när den är låg. Men vad jag försöker säga är att man ska lägga ner lite tid och pengar på bilen istället för att hitta massa dåliga lösningar och absolut inte tipsa någon annan med dessa lösningar.

hur ser du skillnad på en sänkt bil o en me kapade fjädrar ? du e inte dålig du

Dog food lid. Backwards

671 Inlägg
22 november 2009
E hrrm
Dummaste sänkningen jag vart med om satt på en Alpina jag köpte.
Men den var ju grymlåg o häftig tyckte killen, jag visste redan att fjäder o dämparbyte var nästa.
Kompisen sänkte sin Alpina 60mm vilket ledde till en obrukbar bil.....

Mina volvokompisar vägrar sänkning och jag är extremt försiktig med sänkning.
Snorungar som köper BMWs o Jappsare som EVOS/STIs och inte egentligen har råd med dem brukar kapa. Då har de råd o betala lånet o åka fett lågt...

5 Inlägg
10 mars 2010
Sänkte precis min e30 60/60 blir skit bra ! och inte svårt alls... big_smile

Sök