2833
Sök

Hur ska jag få loss skyddet för att komma åt högtalarna? SAAB 9000

161 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
Hej!
Det är så att jag ska byta ut orginalhögtalarna mot nya 6x9 i hatthyllan på min saab 9000, men nu är det så att ja inte har en blek om hur man får bort skyddet för att komma åt högtalarna. Jag har kollat om det sitter med klipps eller med skruv men ja hittar varken något av det. Är det någon som vet hur jag ska gå till väga med att få bort skyddet för att komma åt högtalarna?

Tacksam för svar:)!

Mvh Robin.

3 466 Inlägg
14 mars 2010
Dom tas underifrån.
Du får bända bort "mattan" som sitter under högtalarna så du kan komma åt. Sen sitter dom bultat underifrån. Ganska bökigt och gott om vassa kanter där så va lite försiktig. Lättast fixat med en 10mm lednyckel. wink

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

4 693 Inlägg
14 mars 2010
Det var faktiskt inte så svårt att få bort dom. Sm du sa, vika ner mattan och skruva.
Det var värre att få dit dom sen, se till att ni är 2 st som håller på smile

Booyakasha!

3 466 Inlägg
14 mars 2010
Softis skrev:
Det var faktiskt inte så svårt att få bort dom. Sm du sa, vika ner mattan och skruva.
Det var värre att få dit dom sen, se till att ni är 2 st som håller på smile

Jag vet inte om det är lika dant på 9000 CC som på CS. Men man måste iaf lossa gummilisten som går runt bagageutrymmet och sedan skruvar ut två plastpluggar vid baklampan för att kunna vika ner mattan. Mattan är även ganska styv och bökig att hålla undan så lite hjälp sitter inte helt fel. wink

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

4 693 Inlägg
14 mars 2010
Nu kom jag på hur jag gjorde.... Jag gjorde ett snitt i mattan så jag slapp lossa lister och grejer. Gick rätt bra och det syns inte heller. Som du sa så är mattan väldigt styv så den håller sig på plats så snittet inte syns.
Senast redigerat av Softis (14 mars 2010)

Booyakasha!

Sök