2898
Sök

Ännu mer problem med Clarion i Saab AS2. Drar ur batteriet under natten...

Hojstyling.se
72 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Hallå där!

Nu börjar jag bli smått galen. Trodde att jag äntligen fått ordning på stereon så jag avslutade allt och gick in.
Nästa dag var batteriet urladdat ... Lyssnade i högtalarna och de brusar pyttelite, detta när tändningen är avstängd och nyckeln ur.
Jag har kopplat ihop gul o röd kabel (batteri + och tändningsström) för att få behålla minnet.
Vad kan det vara frågan om?

Hoppas någon kan svara! Jag är helt noll med sånt här och var så nöjd att det äntligen fungerade.. sad
Senast redigerat av NiWi (15 mars 2010)

Hojstyling.se
72 Inlägg
10 mars 2010
Trådstartare
Nu dör stereon när man öppnar dörren också. sad
FIXAT!
Senast redigerat av NiWi (15 mars 2010)

Hojstyling.se
72 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Upp! Help anyone?!

ljudfantast
1 372 Inlägg
15 mars 2010
brusar det ut elementen med bilen av så drar ditt stereo tjuvström fastän den är avstängd. Den ska för övrigt behålla minnet fast du kopplar tändningskabeln till tändningen?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
15 mars 2010
tändning till tändning, röd till konstant +

RÖD = konstant +
GUL = tändnings +

smile

Hojstyling.se
72 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Gul på gul och röd på röd alltså? Det har jag redan provat o då glömmer den bort när bilen stått ett tag. sad
Tack för svaret smile
Senast redigerat av NiWi (16 mars 2010)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
16 mars 2010
aha, så om den glömmer endå, så får du kolla att du har konstant på rätt kabel, din stereo kanske är en sådan som kör tvärt om, alltså att gul är konstant, och röd är tändning, men det är bara och mäta till och börja med, så du har konstant +12v till stereon, osv. Kolla även så stereon stänger av sig när du vrider nyckeln smile

Hojstyling.se
72 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Nu har jag varit ute igen. Jag mätte upp och det var konstant ström på den röda och tändnings på den gula.
Men så fort jag kopplar på konstant strömmen på tändningsströmmen för att kunna ha på stereon utan tändningen på så brusar det i högtalarna när jag stänger av stereon... Är det stereon som är pajj då eller kan det vara något annat som matar högtalarna med ström?!

Sök