3327
Sök

Vilka Bmw E34 samt E36 är diffbromsade?

48 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
Hej.

Jag har försökt hitta någon bra tråd om att kunna läsa vilka Bmw E34 samt E36 som är diffbromsade men jag har ej inte kunnat hitta det.

Så min fråga lyder så här... Vilka Bmw E36 och E34 är diffbromsade standard?

Tacksam för alla svar i förväg.

Mvh//
Johnny

tysk.
592 Inlägg
517 Inlägg
13 mars 2010
Diffbroms fanns som tillval på vissa modeller...

2 021 Inlägg
13 mars 2010
Kan tänka mig att det är väldigt olika, körde en snikig 318 förra veckan, den hade diffbromsad bakaxel men det var nog det enda i utrustningsväg som fanns på den bilen, tyskimport var det. tveksam på årsmodellen.

12 086 Inlägg
14 mars 2010
Endast M3 och M5 har lamelldiff som standard, samtliga övriga har det som tillval.

761 Inlägg
15 mars 2010
JapMax skrev:
Endast M3 och M5 har lamelldiff som standard, samtliga övriga har det som tillval.

Är du helt säker?

som jag har förstått det så i alla fall på E34 så ska alla touring som är originalutrustade med dragkrok automatisk ha lamelldiff också.

och det har stämt för mig, jag har haft 3 stycken e34 touring

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
15 mars 2010
E nog svårt att svar på egentligen men det e ju ganska lät att kolla om den har det.

Du kan ju inte bara gå å köpa en bil för att den skulle ha haft det från början.. rätt många bilar som har fått diffen utbytt..

vrid ena hjulet framåt å om det andra går samma håll då e det diffspärr annars inte

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

12 086 Inlägg
15 mars 2010
dannnej skrev:
JapMax skrev:

Är du helt säker?

som jag har förstått det så i alla fall på E34 så ska alla touring som är originalutrustade med dragkrok automatisk ha lamelldiff också.

100% säker, jag har dessutom haft 2st e34 kombi med drag, båda utan lamelldiff.

Proud Member of Kööken Racing!
1 056 Inlägg
16 mars 2010
dannnej skrev:
JapMax skrev:

Är du helt säker?

Lite sidinfo så ska detta även stämma på E30 med originalutrustad dragkrok

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936

1 534 Inlägg
16 mars 2010
min driver på båda hjulen då jag tex står still och börnar
men hjulen går åt olika håll då jag har den upphissad tror jag
är det lamelldiff då?
men jag såg inte att det stod i tillvalet

tyskimport har jag med
Senast redigerat av Iam2fast4U (16 mars 2010)

761 Inlägg
16 mars 2010
Hissar man upp bilen och snurrar på ena hjulet och det andra snurrar motsatt håll så har man en vanlig diffrential, alltså ingen lamelldiff.

Sök