2933
Sök

Vattenkylning av turbo. Lösning ?

258 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Hej håller på o turbokonverterar min bmw.. Oljesmörning osv har jag löst men sen är det 2 rör till vattenkylning på turbon 940 13c turbo. Hur ska detta lösas ? ena slangen från behållaren och den andra till ? TEX!!
Charlie

enpetar-klubben

1 207 Inlägg
17 mars 2010
Har man bara en slang från behållaren får man väl inget flöde värt att tala om? På saab 9000 har de ett särskilt hål rätt högt upp på blocket som man tar vattnet ifrån.

354 Inlägg
17 mars 2010
går nog bra att köra utan också! smile Om du ska bara köra på gatan klarar du nog dig bra, kyler nog vad som behövs.. Men inte bliir de ju sämre av att koppla vattnet förståss men bara så du vet!! smile

MVH!

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
17 mars 2010
maco skrev:
Har man bara en slang från behållaren får man väl inget flöde värt att tala om? På saab 9000 har de ett särskilt hål rätt högt upp på blocket som man tar vattnet ifrån.

Längst ner på vattenpumpen menar du?

1 207 Inlägg
17 mars 2010
bumpe skrev:
maco skrev:

Är det verkligen på vattenpumpen den sitter? Jag var tvungen att byta röret på min 9000 och jag vill mig minnas att den bara satt i en sådan där bult med hål i (vad de nu heter) rakt in i högra sidan på blocket (sett framifrån). Men det var ju snart 2 år sedan så jag kommer säkert ihåg fel.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
17 mars 2010
på 740 sitter det iaf två anslutningar på vatten slangarna! en från kärlet och en från vattenpumpen!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

5 710 Inlägg
18 mars 2010
maco skrev:
bumpe skrev:
maco skrev:

Är det verkligen på vattenpumpen den sitter? Jag var tvungen att byta röret på min 9000 och jag vill mig minnas att den bara satt i en sådan där bult med hål i (vad de nu heter) rakt in i högra sidan på blocket (sett framifrån). Men det var ju snart 2 år sedan så jag kommer säkert ihåg fel.

Inte in i blocket men däremot in i toppen.
O hålskruv är namnet på "en sådan där bult med hål i" smile

>>takidas, du skall koppla en anslutning till vattenpumpens trycksida ohc den andra till sugsidan.
Har inga konkreta förslag på var du kan koppla då jag inte kan bilmodellen.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

258 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
tackar tackar!

enpetar-klubben

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
18 mars 2010
maco skrev:
bumpe skrev:

Du menar returen du, den som går ihop med förvärmning av vevhusventilation oh spjällförvärmning?
Returen är ju egentligen ganska oviktig, går ju att ansluta in i behållaren eller lite var som, mer intressant att hitta vatten som har lite mer tryck på sig, vid pumpen alltså...

Sök